کد خبر: ۶۰۸۱۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰

کره شمالی درآمد ۲ میلیارد دلاری از حملات سایبری را رد کرد

کره شمالی به دست آوردن ۲ میلیارد دلار از طریق حملات سایبری به موسسات مالی و بانک‌های بزرگ را به شدت رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، کره شمالی با تکذیب برخی ادعاها درباره حملات سایبری این کشور به برخی بانک‌ها و موسسات مالی و کسب ۲ میلیارد دلار درآمد، آمریکا را به شایعه پراکنی متهم کرد.

پیش از این یک موسسه آمریکایی در گزارشی کره شمالی را متهم به حملات سایبری پیچیده برای به دست آوردن منابع مالی کرده بود و مدعی شده بود درآمدهای کره شمالی از حملات سایبری صرف برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور می‌شود.

کره شمالی در واکنش اعلام کرده که انتشار این اخبار یک «بازی کثیف» است که با هدف تخریب چهره کره شمالی و پیدا کردن توجیهی برای تحریم‌ها و فشارها علیه پیونگ یانگ انجام می‌شود.

تکذیب خبر حملات سایبری از سوی کره شمالی و انتقاد از آمریکا و کشورهای غربی در حالی از سوی کره شمالی اظهار شده، که پیشتر نیز معاون وزارت خارجه این کشور با انتقاد از مواضع آمریکا در جریان مذاکرات، مایک پمپئو وزیرخارجه این کشور را به تنش آفرینی متهم کرده بود.

با وجود دو نشست رسمی و برگزاری دو دور مذاکره میان رهبران آمریکا و کره شمالی، اما نتایج این گفتگوها همچنان مبهم است.

ترامپ همچنین در جریان آخرین دیدار غیررسمی خود با رهبر کره شمالی در منطقه مرزی دو کشور اظهار امیدواری کرده بود که مذاکرات با پیونگ یانگ احیا شود، اما سرنوشت و تداوم این مذاکرات همچنان مبهم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین