کد خبر: ۶۰۸۲۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
وزیر کشور:

طرح مجدد مذاکره با ایران، نشان‌دهنده بی اثر بودن تحریم‌هاست

وزیر کشور طرح مجدد مذاکره با ایران از سوی دشمنان را نشان دهنده بی اثر بودن تحریم ها دانست و گفت: ایران محور صلح، ثبات و تاثیرگذاری در منطقه است؛ لذا آمادگی داریم بر اساس روش‌های قانونی و منطقی و تامین‌کننده منافع ملی برای احقاق حقوق مردم اقدام کنیم.
طرح مجدد مذاکره با ایران، نشان‌دهنده بی اثر بودن تحریم‌هاست
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تکریم و معارفه استاندار گیلان، با بیان اینکه در طول تاریخ تشنگان راه اخلاق و معرفت از سرچشمه آموزه های علوی و حسینی سیراب شده اند، اظهار کرد: موضوع عاشورا موضوع جاودانگی و ابدیت است و با توجه به گذشت بیش از 1300 سال از آن واقعه هر روز جلوه های آن افزون تر و شعله های آن فروزان تر و گرمای آن حیات بخش تر می شود و راه رهروان مسیر حق و حقیقت را روشنایی می بخشد.

وی عاشورا را منشور معرفتی، اعتقادی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی، عشق و عقلانیت دانست و افزود: ملت ایران پرورش یافته فضایی مبتنی بر آموزه های حسینی هستند و سال به سال شاهد رشد و توسعه تعالیم الهی هستیم، زیرا فطرت انسان به دنبال حقیقت جویی و کمال است و ائمه اطهار (ع) مظهر حقیقت و کمال هستند.

وزیر کشور، جمهوری اسلامی ایران را امتداد نبوت و امامت و ولایت دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی تجلی عاشوراست و امروز در شرایط کنونی دنیا تنها نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ندای حق طلبی و استقلال و مقاومت و استقامت در مقابل زورگویان را سر داده و هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بعد از گذشت چهل سال از تاسیس جمهوری اسلامی ایران شاهد بسط و گسترش آوازه انقلاب و دستاوردهای نظام نه تنها در دنیای اسلام بلکه در منطقه و جهان هستیم، گفت: تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای همه نتیجه مقاومت و استقامت و پیروزی از مکتب عاشوراست. امروز گفتار و کردار دشمنان می تواند مبنای ارزیابی عملکرد جمهوری اسلامی قرار گیرد، زیرا در چهار دهه گذشته از هیچ توطئه ای در مقابل نظام اسلامی دریغ نکردند و انواع جنگ و کودتا و تحریم و انزوا و هجمه روانی را به راه انداختند. اکنون نیز تمام هم و غمشان این است که نظام را در فشار و سختی قرار دهند و موجب فروپاشی آن از درون شوند.

وی موقعیت شناسی مردم در سال 98 را باعث عبور دشمن از استراتژی فروپاشی دانست و اضافه کرد: اکنون دشمن اصلاح رفتار مردم را دنبال می کند لذا سال 97 ادعا می کردند که انقلاب اسلامی جشن چهل سالگی خودش را نخواهد دید و این ادعا ناشی از تحلیل های غلط منافقین و سلطنت طلبان و رژیم صهیونیستی بود. در واقع دشمن بعد از حوادث دی ماه سال 96 خیال کرد می تواند نارضایتی های اجتماعی را افزایش دهد و با ساماندهی شورش های عمومی آن را تبدیل به تنش اجتماعی و در نهایت نظام را ساقط کند.

وزیر کشور گفت: عدم شناخت دشمنان از شرایط اجتماعی و اعتقادی مردم ایران و درک نادرست جایگاه نظام اسلامی و ولایت آنها را به تحلیل‌های غلط و ناکافی واداشته است؛ لذا توانستیم سال 97 را با وجود فشارهای شدید سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در نهایت وحدت و انسجام پشت سر بگذاریم و با افزایش صادرات و کاهش واردات تحریم ها را به ثبات اجتماعی و اقتصادی تبدیل کنیم.

وی طرح مجدد مذاکره با ایران از سوی دشمنان را نشان دهنده بی اثر بودن تحریم ها دانست و یادآور شد: ایران محور صلح و ثبات و تاثیرگذاری در منطقه است و لذا آمادگی داریم بر اساس روش های قانونی و منطقی و تامین کننده منافع ملی برای احقاق حقوق مردم اقدام کنیم؛ البته امید نداریم دشمنان به راحتی حقوق ما را بدهند و یا به دنبال ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن ما به حقوق حقه خودمان باشند. بی تردید چیزی جز توکل بر خداوند و تبعیت از ولایت و حمایت از دولت بر محور قدرت مردم هیچ راه منطقی وجود ندارد، اما روش‌های قانونی و منطقی رفع مشکلات را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
1
آقای وزیرکشوربرای شماتاثیری نداشته به زندگی مردم رجوع کنید؟؟؟باشعاردادن دهان شیرین نمیشه؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین