کد خبر: ۶۰۸۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری سوروبان

پنجمین دوره مسابقات سوروبان چندی پیش با حضور ۳۵۰ دانش پذیر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که نفرات برتر در مراسمی معرفی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

نفرات برتر مسابقات کشوری سوروبان در دانشگاه شهید بهشتی معرفی شدند. این برنامه با اجرای سارا روستاپور (خاله سارا) مجری برنامه‌های کودک برگزار شد. سارا روستاپور در این برنامه گفت ابزارهای کمک آموزشی در کشوری همچون ژاپن به رشد کودکان و نوجوانان کمک بسیاری کرده است و شاید همین باعث شده تا فعالان فرهنگی و آموزشی به فکر اجرای استفاده از چنین ابزارهایی در کشور بیفتند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این مجری برنامه کودک افزود: البته در سیستم آموزشی ما مشکلاتی وجود دارد که ضرورت استفاده از ابزارهای کمکی را به تصویر می‌کشد و استفاده از آن می‌تواند نتایج مثبت و قابل تاملی را به وجود بیاورد.

معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری سوروبان

در بخشی از برنامه علی بهجو، مدیر اسمارت آکادمی ایران گفت: در زمان حاضر ما بیشتر از هر چیز به problem Solver نیاز داریم که برای همه امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اداری و آموزشی مشکلات را در کار گروه تخصصی آنها طرح کنیم و آنها برای هر مشکل نه یک راه‌حل بلکه بهترین راه‌حل‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ارائه دهند. آیا دانشگاه‌ها یا مدارس تاکنون به این مورد اندیشیده‌اند که در کشورهای دیگر راه‌حل مسائل مهم چگونه و توسط چه کسانی ارائه می‌شود و این آدم‌ها چگونه پرورش می‌یابند؟ آنها کسانی هستند که به‌موازات تحصیل در رشته‌های تخصصی، دوره‌های خلاقیت را هم می‌گذرانند و این دوره‌ها آموزشی نیستند، بلکه پرورشی‌اند.

وی افزود: در سیستم آموزش و پرورش کشور موسسه‌هایی همچون اسمارت آکادمی وظیفه پرورش افراد را برعهده دارند تا اعتمادبه‌نفس، قدرت تمرکز، حافظه و تصویرسازی ذهنی کودکان و نوجوانان افزایش یابد. وی تصریح کرد: استادان دانشگاه‌های بنام به این نتیجه رسیده‌اند که دوره‌های محاسبات ذهنی سوروبان غیر از این اهداف به هدف دیگری نیز می‌رسد و آن پروبلم سولوینگ است؛ یعنی پیدا کردن بهترین راه‌حل در کوتاه‌ترین زمان که هرجامعه‌ای به آن نیازمند است.

بهجو درباره مشکلات آموزش این رشته در کشور گفت: با گرانی کاغذ و افزایش قیمت ارز قیمت ابزراهای آموزشی سه برابر شده است و این مساله تا حد زیادی مشکلات فراوانی را برای ما و خوانواده های دانش پذیران به وجود آورده است.

وی افزود: البته این اتفاق ها اگرچه مشکلات فراوانی را به وجود آورد اما یک جنبه مثبت هم داشت. ما در آغاز ابزارهای آموزشی مانند کتاب و سوروبان یا همان چرتکه ژاپنی را از خارج فراهم می کردیم اما با افزایش نرخ ارز خارجی برخی تولید کنندگان به تولید سوروبان با کیفیت بسیار مطلوب رو آورده اند که کیفیت کارشان نزدیک به کیفیت سوروبان های خارجی است و از این رو ما هم از تولید داخلی استقبال می کنیم.

پنجمین دوره مسابقات سوروبان چندی پیش با حضور 350 دانش پذیر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که نفرات برتر در مراسمی معرفی شدند.

معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری سوروبان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین