کد خبر: ۶۰۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

از نامه محرمانه شهردار در مورد بدهی تا شکایات شهرداری در مورد سگ‌کشی

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد موضوعاتی همچون رقم دقیق بدهی‌ شهرداری تهران، سرانجام سرقت مجسمه قیصر امین پور، انتشار فیلم سگ‌کشی توضیحاتی را ارائه کرد.
از نامه محرمانه شهردار در مورد بدهی تا شکایات شهرداری در مورد سگ‌کشی
آفتاب‌‌نیوز :

علی اعطا ظهر امروز در نشست خبری که به منظور پاسخ به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف شهری برگزار شد با بیان این‌که صبح امروز جلسه‌ای درباره برگزاری اقدامات در اربعین در شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: در جلسه امروز که با حضور دو معاون فرهنگی و خدمات شهری شهرداری تهران همراه با حضور تعدادی از شهرداران مناطق برگزار شد، در مورد خدماتی صحبت شد که شهرداری تهران می‌تواند در مراسم اربعین امسال ارائه دهد.

وی با بیان این‌که حضور شهرداری در مراسم اربعین تنها برای ارائه‌ خدمات شهری است، اظهار کرد: اقدامات شهرداری در چهار مرز شلمچه، چذابه، مهران و غیره صورت می‌گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری در دو شهر کربلا و نجف خدمات ارائه می‌دهد، گفت: مشکلی در این زمینه نیست و تنها خدمات شهری ارائه خواهد شد.

اعطا با بیان این‌که بودجه مراسم اربعین در شورای شهر پنجم ۱۰۰ درصد افزایش یافت به‌گونه‌ای که از پنج میلیارد تومان به ۱۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد، اظهارکرد: در سال ۱۳۹6 – ۱۳۹5 بودجه اربعین پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما به نظر می‌رسید رقم‌های بالاتری هزینه شده و صرفه‌جویی صورت نگرفته است اما حالا در این دوره مدیریت شهری ۱۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که سعی می‌شود در حد همین مقدار بودجه اقدامات خوبی ارائه شود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: صرفه‌جویی جدی در بودجه اربعین در نظر گرفته شده است. به‌گونه‌ای که حضور کارمندان شهرداری صرفا داوطلبانه خواهد بود و تنها به ارائه‌ی خدمات مرتبط با شهر می‌پردازند.

از مجسمه قیصر امین‌پور چه خبر؟
وی در مورد آخرین پیگیری‌های انجام شده درباره مجسمه مسروقه قیصر امین‌پور اظهارکرد: از آنجایی که مدت‌هاست که شاهد سرقت سریالی مجسمه‌های شهری نیستیم، احساس نمی‌شود که این روند (سرقت سریالی) به جریان افتاده باشد و این سرقت‌ها ادامه‌دار باشد. پیگیری‌ها و بررسی‌های زیادی صورت گرفته و اخیرا سازمان زیباسازی و پلیس آگاهی جلسه‌ای را برگزار کرده‌اند همچنین در شورای شهر نیز طرح تعیین حریم آثار هنری در شهر ارائه شده است که البته به طور مشخص به حفاظت آثار هنری از سرقت نمی‌پردازد اما در قالب این طرح می‌توان از به سرقت رفتن آثار هنری در شهر جلوگیری شود که روش‌های مختلفی از جمله نصب دوربین و مانیتورینگ آنها مطرح شده است و از سوی هیات رییسه این طرح به سه کمیسیون تخصصی حقوقی، فرهنگی و شهرسازی ارائه شده است.

اعطا افزود: روز گذشته در تماس با معاون اجتماعی پلیس تهران در مورد آخرین وضعیت مجسمه مسروقه قیصر امین‌پور سوال پرسیدم که آنها مشخصا پیشنهاداتی را مطرح کردند که قرار شد یگان حفاظت شهرداری، پلیس و واحدهای مربوطه جلسه‌ای را برگزار کنند و به جمع‌بندی برسند.

مقاومت مالک پلاسکو در ارائه نقشه
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در مورد مقاومت مالک پلاسکو در دریافت مجوز اظهار کرد: پلاسکو باید برای ساخت ساختمان‌اش پروانه دریافت کند چرا که باید مسئولیت این ساختمان را قبول کند و قبل از ساخت تکلیفش مشخص شود نه این‌که بسازند و بعد تصمیم بگیرند که چه کنند.

وی با بیان این‌که در پی حادثه پلاسکو و ریزش ساختمان قدیمی گودی ایجاد شد که شهرداری با تسامح رفتار کرد و اجازه داد که مالک در حد صفر – صفر ساخت‌وساز داشته باشد، گفت: مالک باید برای ساختمان جایگزین پروانه و مجوز دریافت کند.

اعطا با اشاره به این‌که در مورد ساختمان شمالی هنوز توافق نهایی صورت نگرفته و موجب بروز نارضایتی شده است،اظهارکرد: همچنین می‌بایست مالک مساله پارکینگ ۴۰۰ واحد را حل کند و یک طبقه را به عنوان یادمان شهدای آتش‌نشان در نظر بگیرد.

دستفروشی موضوعی پیچیده با ابعاد مختلف
سخنگوی شورای شهر تهران در مورد وضعیت دستفروشان در تهران با بیان این‌که دستفروشی موضوعی پیچیده و دارای ابعاد مختلف است، اظهار کرد: در ۲۴ بهمن‌ماه سال گذشته شورای شهر تهران طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون را در دستور کار قرار داد و از سوی دیگر نمایندگان شهرداری نیز با دستفروشان جلسه برگزار کردند تا به راه‌حل مشترکی برسند اما علاوه بر نظریه‌پردازی باید وارد عمل شده و انتظار ما این است که در این رابطه با سرعت بیشتری اقدام کنند به‌ویژه در مورد دستفروشان مترو که مساله ایمنی جدی است باید اقدامات لازم صورت گیرد چرا که مترو با استانداردهای سفت و سختی ساخته شده است و نباید امنیت مسافران تهدید شود و باید ساماندهی دستفروشان انجام گیرد.

۱۲ پرونده نجفی به شورا نیامد
وی در مورد ۱۲ پرونده‌ تخلفاتی که از سوی نجفی - شهردار اسبق تهران - اعلام شد، گفت: مواردی که شهردار وقت در آن زمان مطرح کرد هیچ وقت به شورا ارسال نشد و مطلع نیستیم که این ۱۲ پرونده چه بوده است.

اعطا درباره ارتباط شورای شهر و قوه قضاییه با بیان این‌که شورا می‌تواند نتایج تخلفات را که در طرح‌های تحقیق و تفحص احصاء شده به قوه قضاییه ارسال کند،اظهارکرد: تخلفاتی که در گزارش‌های حسابرسی احصاء می‌شود را می‌توان به قوه قضاییه ارسال کرد.

پرونده ملک زعفرانیه را در رسانه‌ها دیدم
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر امضای معاون شهردار در تخلف ملکی در زعفرانیه (ملک حسن‌ رعیت) اظهار کرد: صرفا این موضوع را در رسانه‌ها دیدم و بررسی نکردم.

نامه محرمانه شهردار به شورای شهر درباره بدهی‌های شهرداری

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مدیران قبلی شهر بدهی ۶۹ هزار میلیاردی را قبول ندارند و خواهان برگزاری مناظره شدند، گفت: به نظر می‌رسد این بدهی‌ها به جدال رسانه‌ای تبدیل شده است اما در خردادماه سال ۹۸ حناچی - شهردار تهران - نامه‌ای را با مهر محرمانه به شورای شهر ارسال و فهرست بدهی‌ها را به‌صورت تفکیکی و در چند جدول ارائه کرد اما از آنجایی که این نامه در طبقه بندی محرمانه است، نمی‌توانم از جزییات آن صحبت کنم. صرفا در مورد یک آیتم می‌گویم که به‌طور مشخص در حوزه بدهی بانکی ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دفاتر حساب ثبت شده است و قطعی است و این ادعای مدیران قبلی مبنی بر این‌که کل بدهی‌ها ۱۶ هزار میلیارد تومان است را رد می‌کند و به نظر می‌رسد تکلیف مابقی بدهی‌ها نیز مشخص باشد.

اعطا با بیان این‌که تقریبا وضعیت مالی بدهی‌های شهرداری را همگان می‌دانند، اظهارکرد: ما به دنبال آن نیستیم که فضای آرام و باثباتی که ایجاد شده را برهم بزنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران این سوال را که آیا حاضر به مناظره هستید را با خنده بی‌جواب گذاشت.

اقدامات شورای شهر پس از انتشار فیلم سگ‌کشی
وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که پس از انتشار فیلم سگ‌کشی قرار بود شورای شهر به این موضوع ورود کند، گفت: بعد از این موضوع چهار جلسه ویژه در شهرداری تهران و شورا برگزار شد که یکی از این جلسات با حضور شهردار و رییس شورای شهر برپا شد و جلسه‌هایی نیز با سمن‌های حمایت از حیوانات داشتیم و جلسه‌ای نیز در کمیسیون حقوقی شورا با محوریت بررسی ابعاد اتفاق و تضمین در راستای جلوگیری مجدد برگزار شد.

اعطا با بیان این‌که روز گذشته جلسه‌ای دیگر توسط اداره کل محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد، اظهارکرد: از این به بعد ناظر عالی پیمانکاران در این حوزه، اداره کل محیط زیست شهرداری است و با سمن‌ها و متخصصان حوزه حیوانات جلسه‌ای را برگزار کرد.

وی افزود: کارفرمای پیمانکار همچنان شرکت ساماندهی مشاغل است اما نظارت عالی با اداره کل محیط زیست شهرداری خواهد بود. قرار شد تا دو هفته آینده دستورالعمل چگونگی نظارت بر پیمانکاران‌ این حوزه تهیه شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این‌که این دستورالعمل مبنای علمی و به‌روزی دارد، گفت: شرکت ساماندهی مشاغل در دادسرا شکایتی را ثبت کرده که از جزییات آن بی‌خبر هستیم اما باید منتظر نظر نهایی دستگاه قضا باشیم.

وی افزود: اتفاق ناخوشایندی افتاده و فارغ از این‌که این فیلم قدیمی بود اما نیازمند رویه استانداردی بودیم که مانع بروز اتفاقات این چنینی بشود و امیدواریم با تهیه دستورالعمل این مشکلات حل شود.

اعطا همچنین پیشنهاد داد که درهای مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب هفته‌ای دو مرتبه به روی سمن‌ها و خبرنگاران باز شود تا آنان بتوانند از نزدیک نحوه برخورد با این حیوانات را ببینند.

وی همچنین در مورد سلب مسئولیت شهردار تهران هنگام بروز بحران در تهران در قانون جدید گفت: پیش از این شهردار تهران مسئول ستاد بحران در پایتخت بود اما از آنجایی که در زمان بحران باید فرماندهی واحد و بدون چالش ایجاد شود، در قانون جدید وزیر کشور به عنوان مسئول بحران پایتخت انتخاب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین