کد خبر: ۶۰۸۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

ترامپ تحقیقات مولر را "غیر قانونی" دانست

رئیس‌جمهوری آمریکا بدون ارائه مدرک مدعی شد که گزارش بازرس کل وزارت دادگستری کشورش در انتقاد به مدیر اخراجی اف‌بی‌آی درباره مدیرت یادداشت‌های رسمی تایید می‌کند که تحقیقات روسیه در شورای ویژه "غیر قانونی" بود.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به غلط ادعا کرد گزارش رابرت مولر درباره مداخله روسیه نشان می‌دهد "هیچ نوع مانع‌تراشی" در کار نبوده است؛ به‌رغم آنکه شورای ویژه به نتیجه‌ای مبنی بر اینکه ترامپ در تحقیقات مانع‌تراشی کرد یا خیر نرسید.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: براساس گزارش بازرس کل، کل پیگیری موهومات علیه من و دولت یک شیادی بزرگ و غیر قانونی بود.

مایکل هوروویتس، بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا پنج‌شنبه با انتشار گزارشی گفت، جیمز کومی، مدیر اخراجی اف‌بی‌آی سیاست‌های این سازمان را با سوء مدیریت یادداشت‌هایی که حاوی مکالمات او با ترامپ بوده است، نقض کرده است.

به گفته او، جیمز کومی با انتقال گفت‌وگوهای خصوصی و غیر محرمانه خود به یک دوست برای رساندن آن‌ها به دست یک خبرنگار، مرتکب نقض قوانین اف‌بی‌آی و مقررات اداری شده است. کومی گفته است، هدفش از یادداشت و انتشار این مکالمات ثبت آن‌ها بوده چون این نگرانی وجود داشت که ترامپ بعدها منکر آن‌ها شود و دروغ بگوید. او همچنین گفته بود، قصد تحریک به انتصاب یک شورای ویژه برای رهبری تحقیقات اف‌بی‌آی درباره روابط میان روسیه و کمپین ترامپ را داشته است.

با این حال وزارت دادگستری آمریکا تصمیم گرفت تا کومی را بابت این موضوع تحت پیگرد قرار ندهد. جیمز کومی در پیامی توییتری نوشت، بازرس کل هیچ مدرکی دال بر اینکه او یا وکلایش اقدام به انتشار هرگونه اطلاعات محرمانه با رسانه‌ها کرده باشند، به دست نیاورده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین