کد خبر: ۶۰۸۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

اخباری از احتمال احیای روابط عربستان و سوریه

به دنبال احیای روابط نظام سوریه و چند کشور عربی در پایان ۲۰۱۸، هم‌اکنون اخباری مبنی بر نزدیک شدن ریاض و دمشق به عادی سازی روابط منتشر شده است.
اخباری از احتمال احیای روابط عربستان و سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

در چارچوب احیای روابط چند کشور عربی با نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در پایان ۲۰۱۸، درحال حاضر اخباری از نزدیک شدن ریاض و دمشق به عادی سازی روابط‌شان منتشر شده است تا نظام سوریه بار دیگر صلاحیت منطقه‌ای و بین‌المللی خود را باز یابد اما این مسأله تا بدین لحظه عملی نشده است.

پایگاه "الخلیج اونلاین" آورده است: اما شاید اکنون زمان آن فرا رسیده باشد، چراکه کاربر توییتری معروف عربستان به نام "مجتهد" ۳۱ اوت گذشته با انتشار توییتی از تحولات "شگفت‌انگیز" در روابط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با نظام بشار اسد پرده برداشت.

مجتهد که به انتشار اسرار خاندان سلطنتی عربستان معروف است، در این توییت نوشت: محمد بن سلمان به وزارت امور خارجه این کشور درباره فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای بازگشت سفیر سعودی به دمشق در مدت چند هفته آینده دستور داده است.

همچنین وی به دیگر وزارتخانه‌های ذی‌ربط در زمینه ایجاد طرحی برای بازگرداندن روابط تجاری و اقتصادی با سوریه دستور داده است.

محمد بن سلمان پیشتر نیز در گفت‌وگو با مجله تایمز آمریکا درباره سرنوشت بشار اسد تأکید کرده بود که بعید است وی قدرت را ترک کند. بنابراین برای او بهتر است که یک نظام قوی در سوریه باشد و این مسأله برای روسیه نیز مثبت خواهد بود.

ولیعهد عربستان گفت: بشار می‌ماند اما من معتقدم اینکه ایرانیان هرکاری که بخواهند انجام دهند به نفع بشار نیست.

روزنامه رأی الیوم نیز در ماه ژانویه با انتشار خبری در این باره نوشت که عربستان سعودی به مخالفان سوری اعلام کرده که پرچم‌های خود را از تمامی مناطق عربستان بردارند و پرچم‌های نظام سوریه را در محل این پرچم‌ها قرار دهند.

در این راستا دوره اخیر شاهد متوقف شدن انتقادات دائمی عربستان از نظام سوریه، ممانعت از جمع آوری کمک‌ها برای گروه‌های مخالف سوری و بلوکه حساب‌های بانکی چهره‌های مخالفان سوریه در عربستان بوده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین