کد خبر: ۶۰۸۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

چگونه آلزایمر را از خود دور کنیم؟

یک متخصص مغز و اعصاب در آمریکا گفت: روش‌های متعددی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش داد.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «چارلز دوفی» متخصص مغز و اعصاب در آمریکا با بیان اینکه افراد تصور دارند آلزایمر کاملا اختلال ژنتیکی است اما در اغلب مواقع اینچنین نیست، اظهار داشتند: دو فاکتور خطرزای مهم در ابتلا به بیماری آلزایمر سن فرد و وارد شدن صدمه به سر در گذشته از جمله تروما و سکته مغزی است.

همچنین رژیم غذایی و ورزش کردن نقش قابل توجهی در پیشگیری از آلزایمر دارند. به گفته این متخصص افراد باید در طول روز حداقل ۶۰ دقیقه پیاده‌روی داشته باشند. علاوه بر این، مصرف میوه و سبزیجات تازه، خشکبار، ماهی و غلات تاثیر بسزایی در به تاخیر انداختن بروز علائم این بیماری و کاهش میزان پیشرفت آن دارد.

این متخصص با اشاره به اهمیت خواب کافی همچنین بر ضرورت درگیری ذهنی از طریق برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان، مطالعه کردن، حل معما و دیگر فعالیت‌های ذهنی تاکید کرد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، همچنین تحت نظر پزشک بودن اهمیت دارد زیرا به پیشگیری و کنترل بیماری‌هایی از قبیل بیماری قلبی، دیابت یا فشار خون بالا کمک می‌کند. این بیماری‌ها می‌تواند بزرگسالان را در معرض ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین