کد خبر: ۶۰۸۶۰۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
"تلاش دشمن در القای اختلاف میان مسئولان تلاشی باطل و خیالی خام است"

آیت‌الله آملی لاریجانی بابت نامه به آیت‌الله یزدی عذرخواهی کرد

آیت‌الله آملی لاریجانی در پاسخ به نامه جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام که بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مسئولان و نخبگان کشور حول محور ولایت و امامت رهبری معظم انقلاب تاکید کردند، بابت نوشتن نامه به آیت‌الله یزدی عذرخواهی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

متن نامه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و سپس متن نامه تعدادی از اعضای مجمع به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن تشکر از تذکرات برخی از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، اینجانب ابایی ندارم که بپذیرم انسان در شرایطی قلم و زبانش دچار لغزش می‌شود و بر قلم و زبان مطالبی جاری می‌شود که خلاف مصلحت است و بلکه گاه خلاف انصاف. در جایی که گاه قلم بزرگان علم و تقوا طغیان می‌کند و بر قلمشان مطالبی جاری می‌شود که نباید، امکان چنین امری بر طلبه لاشَیئی چون این فقیر، چندان مستبعد نیست.

از نامه اینجانب دلسوزان بسیاری مکدر شدند. در همین جا بر خود فرض می‌دانم که از محضر شریف همه آنان عذرخواهی کنم.

آیت‌الله یزدی حفظه‌الله منشاء خدمات بسیاری در حوزه‌های علمیه بوده‌اند و سابقه مودت اینجانب با ایشان هم دیرینه. ما همه در یک صفیم و دشمن بی‌جهت خیال باطل تفرقه‌افکنی نکند. کدورت بین احبّاء، عارضی است و ان‌شاءالله خداوند تبارک و تعالی همه کدورت‌ها را خواهد زدود و راه روشن خود را بر بندگان صادقش خواهد نمود.

به گمان بنده همه اینها سهل است. آنچه مهم است نقشه‌های دشمن در تفرقه‌افکنی در میان مسئولان و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم است. دشمن با اجیر کردن عده‌ای در خارج کشور و همراهی عده‌ای دیگر در داخل تلاش می‌کند با شایعه‌افکنی و دروغ‌پردازی به اهداف فوق برسد.

در همین راستا برخی سایت‌ها و کانال‌های اجاره‌ای، ادعا کردند اینجانب نامه‌ای گلایه آمیز به رهبری معظم نوشته‌ام و از ایشان استجازه برای سفر به نجف اشرف کرده‌ام. این ادعا صدرصد کذب است. نه نامه‌ای در کار بود و نه استجازه‌ای و تصویر نامه‌ای هم که منتشر کرده‌اند صددرصد جعلی بود و خط منتشره هم هیچ شباهتی به خط اینجانب ندارد. غرض آنان القای یأس و بی‌اعتمادی در مردم و ایجاد اختلاف در میان مسئولین و حتی القای شایعه اختلاف مسئولان با رهبری بود.

البته همه اینها خیالی باطل است. مردم ما بصیرتر از آن هستند که فریب این شایعات بی‌اساس را بخورند و مسئولان ما هم فهیم‌تر که این دروغ‌پردازی‌ها بتواند در صف آنان رخنه ایجاد کند.

ما همه در صف واحدیم و در خدمت رهبری نظام و در مسیر روشن انقلاب اسلامی و ارزش‌های والای دینی عمل خواهیم کرد. راه امام (قدس الله نفسه الزکیه) و رهبری معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) روشن است.

اینجانب همراه میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان اسلام نه فقط اوامر رهبری را واجب‌الاتباع می‌دانیم، بلکه از صمیم قلب، علم و تقوا و اخلاص و مجاهدت و تیزبینی و درایت و مدیریت فوق‌العاده ایشان را باور داریم و لذا اوامر و توصیه‌های ایشان را نه فقط از باب الزام شرعی یا عقلی بلکه با طوع و رغبت دنبال می‌کنیم.

امروز مقاومت در جهان اسلام به یمن پایمردی و رهبری شخص ایشان، به قله‌های عزت رسیده است و این بر احدی پوشیده نیست. عزت ایران اسلامی و مقاومت مردم عزیز ما هم همینطور.

«ان الذین امنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا» و اینها البته نکاتی نیست که امروز و در این ساعت عرض کنم بلکه در طول سال‌های متمادی به کرات به مناسبت‌های مختلف بیان کرده‌ام. مقصود این است که دشمن بی‌جهت خود را مشغول کرده و کار او آب در هاون کوفتن است. بوق‌های تبلیغاتی خارجی تلاش کردند از نامه اینجانب به آیت‌الله یزدی غایت سوءاستفاده را بکنند. تلاش کردند که القاء کنند آن نامه نوعی تعریض و گلایه از نهادهای مهم نظام چون شورای نگهبان و سپاه پاسداران و صداوسیما و غیره است. در حالی که واضح است نهادهایی که مایه افتخار متدینان و بلکه هر ایرانی است، نمی‌شود که مورد تعریض اینجانب قرار گیرند. سپاه پاسدارانی که مجاهدت‌ها و تلاش‌های یکایک آنان و به خصوص فرماندهانش مایه مباهات هر ایرانی است، چگونه ممکن است مورد تعریض مسئولی در این رده باشد؟ همینطور شورای محترم نگهبان که عالی‌ترین مرجع در باب پاره‌ای تصمیمات مهم در مقام نظارت و در مقام تشخیص خلاف قانون اساسی و خلاف شرع در مصوبات مجلس است.

در مورد قوه قضاییه و برخوردهای آن با فساد چه در داخل قوه و چه در خارج آن، در نامه به روشنی سخن گفته‌ام. مسلماً اینجانب هیچ‌گاه از شخص یا گروه فاسدی حمایت نکرده و نخواهم کرد و اقدامات بنده در طول ده سال خدمت در قوه قضاییه گواه این مطلب است. برخورد با فساد و رسیدگی عادلانه نسبت به مجرمان، وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است که همه باید از آن حمایت کنند. گلایه بنده از اصل رسیدگی به فسادها نبود، بلکه از پاره‌ای فضاسازی‌های رسانه‌ای و شایعات بی‌اساسی بود که متأسفانه توسط برخی دامن زده می‌شود.

آنچه دستگاه تبلیغاتی دشمن و برخی اذناب داخلی آنان بافته‌اند سوء فهم و سوء برداشت و بلکه سوء استفاده مغرضانه آنان است؛ گرچه می‌پذیرم که باید نامه با لحن درست‌تر و دقت بیشتری نگاشته می‌شد تا جلوی این سوء استفاده ها گرفته شود. مقصود اینجانب از پاره‌ای گلایه‌ها تصورات و اقدامات غلط برخی افراد در برخی از این نهادها بود که امیدوارم با تدبیر صحیح مسئولان مرتفع شود.

در پایان، بار دیگر از همه دلسوزانی که نامه اینجانب موجب کدورت خاطرشان شده است عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم همه با اجتناب از حواشی و عوارض، در صف واحد، برای رفع مشکلات مردم که حقیقتاً امروز کمرشکن است، تلاش کنیم که اگر با اخلاص در راه خدا گام برداریم نصرت خداوند قطعی است: ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

و آخر دعوانا أن الحمدلله رب العالمین.»

به گزارش ایسنا، نامه جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به آیت الله آملی لاریجانی نیز به شرح زیر است:

«حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی

رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

با سلام و تحیّت؛ همان گونه که پس از انعکاس مجادلات انجام‌شده در رسانه‌ها در مورد آثار نامطلوب آن نکاتی به استحضار رسید، مطالب منتشرشده به نام آیت‌الله یزدی و بویژه پاسخ کتبی منتسب به جنابعالی، ضمن اینکه دوستان و دلباختگان انقلاب عزیزمان را شگفت‌زده و دل‌آزرده کرد دستاویزی برای سوء برداشت‌ها و شیطنت‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی علیه انقلاب و دستاوردهای افتخارآمیز آن گردید.

با توجه به مقامات علمی و موضع‌گیری‌ها و سوابق مثبت شما در طول سال‌های خدمت در سنگر شورای محترم نگهبان و بویژه دستگاه قضایی کشور و به لحاظ اهمیت و ضرورت وحدت و همدلی و وفاق بین مسئولان و نخبگان کشور، حول محور ولایت و امامت رهبری فرزانه انقلاب و لزوم دادن پاسخ قاطع به یاوه‌سرایی‌ها، مشفقانه از جنابعالی استدعا می‌شود با تدبیر مناسب راه هرگونه برداشت منفی علیه نظام و ارکان عزت‌بخش آن و سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان را مسدود و آنان را مأیوس و ناامید ساخته و با این اقدام خداپسندانه موجبات سرور و خوشحالی ملت فداکار را فراهم سازید.

بدیهی است انقلاب اسلامی به برکت آرمان‌های حیاتی و در سایه رهبری حکیمانه و امام‌گونه رهبر معظم انقلاب و پیمان وثیق و مستحکم مردم عزیزمان با آرمان‌های انقلاب و شهیدانش همچنان راه پراقتدار خویش را بیش از گذشته طی خواهد نمود و هر روز منشاء اقتدار و سرافرازی بیشتری خواهد شد.

جمعی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
1
8
نامه طولانی بود نخواندم ولی مشخصه چی نوشته اند و ما را هم قانع کردن خدا را شکر و دشمن هم حساب کار دستش آمد باز خدا راشکر
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
2
12
دیگه فایده ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
1
23
مشکلی نیست فقط تکلیف اون سینه پر از اسرار چی میشه
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
2
17
هر ابهامی با عذر خواهی اعتماد حاصل نمی شود
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
8
2
دیگه مشکلات تمام شد و ما هم اعتمادمان برگشت فقط هرچه این دو عالم بگویند قبوله ما مطیع هستیم و شاید یکم بی اعتمادی اولش ایجاد شد الان کاملا برطرف شد و دیگه در حمایت کامل از انها هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
تکلیف اتهاماتی که به هم زدند چی میشه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین