کد خبر: ۶۰۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۸

سوئد آزادی برخی از خدمه نفتکش انگلیسی را تایید کرد

دولت سوئد چهارشنبه شب، آزاد شدن برخی از خدمه سوئدی نفتکش انگلیسی توقیف شده در آبهای ایران را تایید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری فرانسه چهارشنبه شب گزارش داد مقام‌های سوئد تایید کرده‌اند که تعدادی از خدمه سوئدی نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» که در توقیف ایران است، آزاد شده‌اند.

روز گذشته «اریک هانل» مالک کشتی انگلیسی توقیف شده در بیانیه ای از تصمیم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آزادی هفت نفر از ۲۳ خدمه آن استقبال کرد.

وی افزود: تا کنون هیچ خبری در مورد تاریخ دقیق آزادی هفت خدمه کشتی دریافت نکرده ایم، اما این اقدام قدم مثبت در آزادی دیگر خدمه کشتی استنا ایمپرو به حساب می آید.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه از فراهم شدن زمینه بازگشت هفت خدمه کشتی توقیف شده انگلیسی به کشورشان خبر داد و تاکید کرد: ما با خدمه کشتی و ناخدای کشتی مشکلی نداریم. مشکل ما تخلفی است که کشتی انجام داده و کارهایی که نباید انجام می‌دادند را انجام داده است.
موسوی درباره آخرین وضعیت نفتکش توقیف شده انگلیسی اظهار داشت: مراحل قضایی و حقوقی بررسی تخلفات کشتی «استنا ایمپرو» در حال انجام است. ایران در ادامه سیاست‌های انساندوستانه خود از ناخدای کشتی خواست که خدمه کشتی را اگر امکان دارد، پیاده کنند تا بتوانند به کشورشان بازگردند.

وی افزود: ناخدای کشتی تصمیم گرفته است هفت نفر از خدمه کشتی که شامل اتباع هندی هستند را با تشخیص خودش انتخاب کند تا لطمه‌ای به کارشان نخورد و تمهیدات برای پیاده کردن آنها انجام شود. این افراد به زودی می‌توانند کشور را ترک کنند.

موسوی با بیان اینکه ما با خدمه کشتی و ناخدای کشتی مشکلی نداریم، تصریح کرد: مشکل ما تخلفی است که کشتی انجام داده و کارهایی که نباید انجام می‌دادند را انجام داده است. طبیعی بود وقتی کشتی متوقف می‌شود، خدمه هم متوقف می‌شوند. بررسی‌های لازم از وضعیت کنسولی، مجوزهای تک تک آنها بررسی لازم شده و بعد از بررسی‌های بیشتر و از باب سیاست‌های انساندوستانه گفتیم برخی می‌توانند پیاده شوند و به زندگی روزمره خود بازگردند.

یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه ۲۸ تیر ماه به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، نفتکش انگلیسی «استنا ایمپرو» را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی توقیف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین