کد خبر: ۶۰۸۷۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

اسامی افرادی که ارز صادراتی را برنمی‌گردانند به قوه قضائیه ارسال شد

رییس کل بانک مرکزی در کرمان گفت: اسامی افرادی که از بازگشت ارز صادراتی به کشور خودداری می‌کنند به قوه قضائیه ارسال شد.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی که در جریان سفر به کرمان در جمع شورای گفت و گوی بخش دولتی و خصوصی این استان سخن می گفت، با تشریح وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: ما معتقدیم که فعالان بخش خصوصی در این دوره تعیین کننده می توانند نقش بسیار مهمی را داشته باشند، گفت: به طور قاطع می توان گفت که فشار تحریم را با تلاش و کوشش همه شکسته ایم و اکنون در شرایط به نسبت با ثباتی هستیم و لازم است این ثبات ادامه پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، وی افزود: در صورت حل نشدن مشکلات فعالان اقتصادی نمی توان با تحریم ها مبارزه کرد چرا که رزمنده اصلی در این شرایط فعالان اقتصادی هستند، بر این اساس حل مشکلات حوزه فعالیت بازرگانان و تولیدکنندگان از اولویت های بانک مرکزی است.

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به اینکه هدف اصلی این است که از صادرکنندگانی که مقید به بازگشت ارز حاصل از صادرات است باید حمایت شود، گفت: اگر برخی محدودیت هایی اعمال می شود صرفاً برای افرادی است که از امکانات کشور استفاده کرده اند اما در مقابل از بازگشت ارز خودداری می کنند در همین راستا برای برخورد قانونی اسامی آنها به قوه قضاییه ارسال شده است.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست بانک مرکزی در خصوص نرخ ارز را از میان بردن اختلاف نرخ اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این راه نیز به موفقیت هایی دست یافته ایم ضمن آنکه بانک مرکزی با تمام توان در راستای تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی گام بر می دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه من به صادر کنندگان این اطمینان را می دهم که تا زمانی که من در بانک مرکزی هستم همراه صادرکنندگان خواهم بود، گفت: شما صادرکنندگان نیز می توانید با بازگرداندن ارز به کشور کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور کنید.

وی ادامه داد: میزان ارزی که به کشور برمی گردد و میزان تقاضایی که از واردات تامین می شود برای من مهم است و اکنون بانک مرکزی با تمام توان در مسیر تامین نیازهای واقعی ارزی کشور گام بر می دارد.

رئیس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: هدف، آمدن ارز به سامانه نیما نیست بلکه آمدن ارز به کشور هدف است؛ سامانه نیما فقط مظهر دخل و خرج ارزی کشور است.

همچنین در این نشست فعالان بخش خصوصی و اعضای اتاق بازرگانی کرمان مطالبی درباره تسهیل و تسریع در روشهای بازگشت ارز حاصل از صادرات ارائه دادند.

نمایندگان مجلس حوزه استان کرمان نیز مسائل خود را در خصوص توجه به بهبود وضعیت پرداخت تسهیلات و هماهنگی بانک ها، بررسی وضعیت بازگشت ارز حاصل از صادرات خشکبار عنوان کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Portugal
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
1
بابت این اسامی به هر کارگر سر میدان چقدر پول داده میشه که رول مفسد اقتصادی بازی کنه؟ اون آقازاده ای که دلارهارو برداشته رفته الان تو خارج
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
1
لطفا یک ضربدر اضافی هم جلوی اسمشان بگذارید ، چون شیطونی هم کرده اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین