کد خبر: ۶۰۸۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

استناد ترامپ به نقشه دستکاری شده برای پیش‌بینی طوفان

دونالد ترامپ به تازگی حین سخنرانی در مورد طوفان "دوریان"، در بیان ابعاد و شدت آن از نقشه‌ای کمک گرفت که به نظر جهت توجیه ادعای توئیتری‌اش دستکاری شده بود.
استناد ترامپ به نقشه دستکاری شده برای پیش‌بینی طوفان
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه گاردین، بر روی نقشه مذکور که متعلق به "مرکز ملی طوفان" است، طی اقدامی عجیب ظاهرا فردی با استفاده از ماژیک، یک منحنی به مسیر حرکت طوفان دوریان افزوده و ایالت آلاباما را نیز بر ناحیه تحت آسیب طوفان اضافه کرده بود. به نظر می‌رسد این اقدام تلاشی برای توجیه ادعای اخیر و بی‌اساس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باشد؛ او مدعی شده بود ایالت آلاباما جزء مناطقی است که طوفان دوریان به آن آسیب خواهد زد.

منحنی اضافه شده به نقشه که به صورت ساده و ناشیانه رسم شده بود، موجب بروز واکنش‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی شده و درخصوص اینکه آیا خود او این کار را کرده و یا یکی از افرادش پشت این موضوع است، گمانه‌زنی‌هایی شده است.

استناد ترامپ به نقشه دستکاری شده برای پیش‌بینی طوفان

طبق قانون آمریکا، تغییر پیش‌بینی رسمی آب‌وهوا غیر قانونی است. خود ترامپ منکر این موضوع شده و طبق گزارش واشنگتن‌پست، سخنانش را هشداری مبنی بر آسیب به آلاباما با "احتمال ۹۵ درصد" عنوان کرده است. او در پاسخ به اینکه آیا نقشه دستکاری شده بود، با تاکید گفت: "نمی‌دانم، نمی‌دانم".

طی روزهای اخیر، هنگامی که طوفان دوریان نخست به سمت باهاما حرکت کرد و بعدتر این کشور را -که نزدیک ایالت فلوریدا واقع است- مورد آسیب شدید قرار داد، ترامپ در پیام‌ توئیتری خود، آلاباما را از نواحی تحت خطر برشمرد و این پیام موجب گسترش ترس میان مردم شد.

تنها پس از ۲۰ دقیقه، سرویس ملی هواشناسی آمریکا در پیامی تویئتری نوشت: "آلاباما هیچ آسیبی از دوریان نخواهد دید. تکرار می‌کنیم، هیچ اثری از دوریان در آلاباما نخواهد بود".

با این حال، ترامپ فردی نیست که به اشتباهش اقرار کند؛ چه در مورد ابعاد جمعیت حاضر در سخنرانی‌هایش و چه پیشروی ساخت دیوار مرزی خود در مکزیک.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین