کد خبر: ۶۰۸۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
منصوری:

خاتمی به دنبال تشکیل یک نهاد بالادستی است/شاکری: کار اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست، سخت است

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، طرح پارلمان اصلاحات را پاسخگوی نیازهای اصلاح طلبان در زمینه رهبری، اجماع سازی، خلاء گفتمانی و تقویت احزاب ندانست و گفت: این طرح نسخه حجیم شده شورای عالی سیاست گذاری یا شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب است و این یعنی تکرار راههای رفته که دستاورد جدیدی پیش روی اصلاح طلبان نمی گذارد.
خاتمی به دنبال تشکیل یک نهاد بالادستی است/شاکری: کار اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست، سخت است
آفتاب‌‌نیوز :

آذر منصوری، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با اشاره به برداشت اشتباه رسانه ها از اظهارات "عزت الله تقواییان" رئیس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در خصوص پیش نویس اساسنامه پارلمان اصلاحات گفت: در بررسی ساختار پیشنهادی (پارلمان اصلاحات) اختلاف نظرها در حدی بود که در نهایت در تیرماه امسال این موضوع از دستور کار شورای هماهنگی خارج ومجددا به کمیته سیاسی ارجاع شد و همچنان در این کمیته محل بحث است و تاکنون به جمع بندی خاصی در این زمینه نرسیده ایم.

وی ادامه داد: طبیعی است که هر طرحی که مطرح می شود مخالفان و موافقانی دارد. از سالها قبل در پی تشکیل یک جبهه فراگیر بالا دستی بوده ایم که بتواند پاسخگوی نیاز اصلاح طلبان چه از حیث رهبری و ‌چه خلأهای گفتمانی و چه اجماع سازی میان احزاب متعدد و ریز و ‌درشت و شخصیت ها باشد و از طرفی تقویت کننده جایگاه احزاب بوده و مقدمه تشکیل حزب فراگیر اصلاح طلبان را فراهم کند.

دبیر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه محمد خاتمی هم سالهاست پیگیر تشکیل یک نهاد بالادستی با همین‌ کارکرد است، یادآور شد: ساختاری که هم اکنون مطرح است نمی تواند پاسخگوی این نیازها باشد و از نظر ما نسخه حجیم شده شورای عالی اصلاح طلبان یا شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب است. این یعنی تکرار راههای رفته که دستاورد جدیدی پیش روی اصلاح طلبان نمی گذارد.

منصوری خاطرنشان کرد: در جلسه ای که موضوع بررسی مجدد این ساختار از دستور کار شورای هماهنگی خارج و به کمیته سیاسی ارجاع شد، از ۲۴حزب حاضر در جلسه ۱۸حزب همین نظر را داشتند به همین دلیل جهت بررسی به کمیته سیاسی ارجاع شد و بعید می دانم با توجه به اختلاف نظرهای موجود به زودی در مورد "مجمع عالی اصلاح طلبان" یا همان پارلمان اصلاحات به جمع بندی برسیم.

اصلاح‌طلبان مسیر سختی برای انتخابات دارند

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، در مورد ائتلاف حزب متبوع خود با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اظهار کرد: جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در شورای مرکزی ائتلاف و شوراهای مشابه ۳۱ استان کشور عضو است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم شورای وحدت راهبردی اصولگرایان باید مجموعه نیروها و طیف‌های انقلابی را با وحدت رویه در تهران و استان‌ها راهبری کند.

شاکری ادامه داد: شرایط بسیار خوبی برای انتخابات مجلس داریم، زیرا مسیر اصلاح‌طلبان برای این انتخابات بسیار دشوار و پرسش‌های جامعه درمورد شرایط اقتصادی، اجتماعی و گرانی از اصلاح‌طلبان جدی است که آن‌ها نمی‌توانند پاسخ دهند.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه وضعیت اصلاح‌طلب‌ها برای ارائه لیست سخت است، تصریح کرد: پیروزی در انتخابات برای نیروهای انقلاب در صورتی که بتوانند با گفتمان و ساماندهی مناسب حضور پیدا کنند، بسیار قابل دسترس است.

گفتنی است؛ ۱۲ خرداد سال جاری خبر آغاز به کار شورای وحدت راهبردی اصولگرایان در رسانه‌ها منتشر شد؛ شورایی که هدفش ساماندهی جریان اصولگرایی برای انتخابات است، این شورا تاکنون بخش استانی خود را تشکیل داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین