کد خبر: ۶۰۸۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
هادی طباطبایی:

چکار کرده‌اند که استراماچونی ساکت و جنتلمن پرخاشگر شده است؟

این تعطیلی به خاطر بازی تیم ملی است و قبلاً هم شاهد این وقفه‌ها در لیگ برتر بوده‌ایم و چیز تازه‌ای نیست. در فوتبال ما این تعطیلی‌ها مثبت است تا منفی چون تیم‌ها معمولاً آماده و کامل نیستند و از این فرصت استفاده می‌کنند تا خودشان را به آمادگی لازم برسانند.
چکار کرده‌اند که استراماچونی ساکت و جنتلمن پرخاشگر شده است؟
آفتاب‌‌نیوز :

دروازه‌بان سابق استقلال معتقد است بازیکنان جدید نه با همدیگر هماهنگ هستند و نه با تفکرات مربی آشنا هستند.

هادی طباطبایی دروازه‌بان سابق استقلال معتقد است مدیرانی که در این باشگاه حضور دارند فوتبالی نیستند و به همین دلیل هر سال شاهد تغییرات زیاد در بین بازیکنان این تیم هستیم و اوایل فصل آبی پوشان تهرانی ناهماهنگ هستند و امتیازات زیادی را از دست می‌دهند در حالی که مدیران باشگاه باید فوتبالی و از خانواده استقلال باشند تا بتوانند این تیم را به‌خوبی و به شکل حرفه‌ای هدایت کنند.

بازی استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی مساوی شد.

در این بازی خانگی تلاش بچه‌ها خوب بود و زحمت خودشان را کشیدند و نسبت به بازی اول مقابل ماشین‌سازی بهتر بودند که نشان می‌دهد ازنظر آمادگی بدنی شرایط خوبی دارند اما در ساختار تیمی و تاکتیکی مشکل دارند.

چرا باید استقلال چنین مشکلی داشته باشد؟

چون چند بازیکن از تیم رفته‌اند و چند بازیکن جدید به تیم اضافه‌شده‌اند و در بخش بازیکنان تغییرات زیادی داشته‌ایم و بازیکنان جدید نه با همدیگر هماهنگ هستند و نه با تفکرات مربی و به همین دلیل تیم هماهنگ نیست و در این بازی هم شاهد بودیم که هرچند بچه‌ها تلاش زیادی کردند و ازنظر بدنی خوب بودند اما در ساختار تیمی و کارهای تاکتیکی مشکل داشتند.

استراماچونی در دو بازی فقط یک امتیاز گرفته است. این شروع برای شما به‌عنوان پیشکسوت استقلال راضی‌کننده هست؟

بالاخره همه این مشکلاتی که گفتم روی نتیجه تأثیر می‌گذارد. وقتی در ورزشگاه آزادی و در حالی که از حمایت تماشاگران برخوردار هستی در لحظات پایانی گل می‌خوری و بازی مساوی می‌شود علت چیست؟ به خاطر عدم هماهنگی بازیکنان و نداشتن تجربه است که این اتفاق می‌افتد. بازی کردن در استقلال متفاوت با تیم‌های دیگر است. خیلی از بازیکنان به استقلال آمدند و اینجا جا افتادند و به بازیکنان بزرگ و تأثیرگذار تبدیل شدند اما وقتی‌که نوبت استفاده از این بازیکنان بود آن‌ها را به‌راحتی رها کردند و رفتند و دوباره دنبال بازیکنان جدید رفتند تا از آن‌ها بازیکنی در حد استقلال بسازند.

چرا هر سال این‌همه تغییر را در بین بازیکنان استقلال شاهد هستیم؟

سؤال من هم دقیقاً همین است. ما هم همین را می‌گوییم و چرا مدام بازیکنان تغییر می‌کنند؟ این سؤال را باید از مدیران باشگاه بپرسید. مشکل این است که مدیران ما فوتبالی نیستند و این اتفاقات می‌افتد. مدیری که به باشگاه بزرگی مثل استقلال می‌آید باید فوتبالی و از خانواده این باشگاه باشد تا بتواند کار را خوب و حرفه‌ای پیش ببرد. کدام یک از این مدیران استقلال چنین ویژگی‌ای را دارند؟ بروند تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام یک از مدیران باشگاه فوتبالی و از خانواده استقلال هستند.

استراماچونی قبل و بعد از بازی با فولاد در کنفرانس مطبوعاتی شرکت نکرد. این رفتار به‌نوعی بی‌احترامی به جامعه رسانه‌ای ایران نیست؟

باید ببینیم چه مشکلی دارد که چنین رفتاری می‌کند. استراماچونی از فوتبال ایتالیا آمده و آن‌ها حرفه‌ای هستند و قوانین را می‌شناسند و به آن احترام می‌گذارند. استراماچونی دو ماه بدون حاشیه کار کرد و آدم جنتلمن و جدی‌ای است و ببینید چه فشارهایی روی او است که چنین رفتاری می‌کند. استراماچونی که ساکت بود و اهل حاشیه نبود و بدون حاشیه کارش را می‌کرد حالا چرا این رفتارها را از او شاهد هستیم؟ باید ریشه‌یابی کنیم آدمی که ساکت بود و کارش را می‌کرد و همیشه سکوت می‌کرد چرا پرخاشگر شده است؟ این‌ها باید ریشه‌یابی شود تا مشخص شود مشکل کجاست که مربی بدون حاشیه و جنتلمن استقلال چنین رفتاری می‌کند و پرخاشگر شده است.

عده‌ای معتقدند اگر دستیار ایرانی در کادر فنی استقلال باشد بهتر است. شما در این رابطه چه نظری دارید؟

از خود آقایان بپرسید، نظر ما مگر مهم است؟ این‌همه نظر دادیم مگر استفاده کردند؟ اگر بتوانند آدم مثبت و خوبی را بیاورند که زیاد هم داریم، حتماً به تیم و سرمربی استقلال کمک می‌کند.

چه تصوری از بازی با نفت مسجدسلیمان در خانه حریف دارید؟

باید بازی سبک و راحتی برای استقلال باشد و نباید بازی سختی باشد. به نظر من این بهترین قرعه برای استقلال قبل از دربی است و نباید کار سختی مقابل نفت مسجدسلیمان داشته باشند.

دربی روی این بازی تأثیر نخواهد گذاشت؟

بازی قبل از دربی اگر آسان باشد بهتر است تا اینکه یک بازی سخت داشته باشید. الان استقلال یک بازی آسان قبل از دربی نسبت به بازی‌های دیگر دارد. به‌هرحال بازی با نفت مسجدسلیمان حتی در خانه حریف از بازی‌های دیگر برای استقلال آسان‌تر است.

وقفه‌ای که در شروع لیگ ایجادشده تأثیری روی تیم‌ها و روند بازی‌ها نمی‌گذارد؟

این تعطیلی به خاطر بازی تیم ملی است و قبلاً هم شاهد این وقفه‌ها در لیگ برتر بوده‌ایم و چیز تازه‌ای نیست. در فوتبال ما این تعطیلی‌ها مثبت است تا منفی چون تیم‌ها معمولاً آماده و کامل نیستند و از این فرصت استفاده می‌کنند تا خودشان را به آمادگی لازم برسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین