کد خبر: ۶۰۸۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن

جدیدترین وضعیت پیشرفت طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید حاکی از آن است که از ۲۰۰ هزار واحد تعریفی، عملیات اجرایی ۷۰ هزار و ۸۹ واحد با پیشرفت حدود ۱۵ درصد آغاز شده است.
آخرین وضعیت پروژه اقدام ملی مسکن
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت عمران شهرهای جدید مسوولیت ساخت ۲۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد هدف گذاری شده در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن را بر عهده دارد. آخرین آمار ارایه شده از این طرح گویای آن است که تا کنون ۱۵۹ هزار و ۹۲۱ واحد مسکونی دارای برنامه اجرایی و ۴۰ هزار و ۷۹ واحد در حال جانمایی است.

کل واحدهای آغاز شده از زمان کلنگ زنی پروژه در ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ در شهرهای جدید ۷۰ هزار و ۸۹ مورد و واحدهای در شرف اجرا ۸۹ هزار و ۸۳۲ مورد است. در ۱۵ روز اخیر نسبت به ۱۵ روز پیشین ۴۲۰۰ واحد آغاز شده و ۴۱۰۰ واحد به مرحله جانمایی رسیده است.

حبیب اله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: با توجه به شروع پروژه ها از سال ۱۳۹۷ در شهرهای جدید متوسط پیشرفت در بخش ساخت و آماده سازی به ۱۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه استقبال مناسبی از سوی سازندگان برای اجرای طرح اقدام ملی صورت گرفته است اظهار کرد: به دنبال دستور رییس جمهور مبنی بر اتمام مسکن مهر در سال جاری، پروژه اقدام ملی برنامه ریزی شد. با توجه به تجربه مسکن مهر، تلاش بر این است طرح در مکانهایی اجرا شود که هم از اقبال متقاضیان برخوردار باشد و هم زیرساختها مهیا شود.

به گفته طاهرخانی، زمین و پروانه ساخت را ما در اختیار انبوه سازان قرار می دهیم و در پایان پروژه ها دولت و انبوه سازان سهم خود را برمی دارند. بر این اساس قطعا سازندگان نیاز بازار را در نظر می گیرند و در مکانهای جاذب جمعیت اقدام به ساخت و ساز خواهند کرد. تا کنون بسیاری از سازندگان برای انعقاد قرارداد ابراز تمایل کرده اند و پیش بینی ما این است که در آینده نزدیک حجم قراردادهای مشارکت افزایش پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین