کد خبر: ۶۰۸۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

تجمع امروز معترضان هنگ‌کنگی در فرودگاه/ آماده‌باش پلیس

معترضان هنگ‌کنگی با گذشت یک شب ناآرام دیگر و دیگری معترضان و پلیس تاکید کردند در حمل و نقل به سمت فرودگاه این دولت‌شهر اختلال ایجاد می‌کنند. مقام‌های شهری هم دسترسی به حمل و نقل فرودگاهی را محدود کردند.
تجمع امروز معترضان هنگ‌کنگی در فرودگاه/ آماده‌باش پلیس
آفتاب‌‌نیوز :

 معترضان هنگ‌کنگی با استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان برای امروز (شنبه) در فرودگاه هنگ‌کنگ تجمع اعلام کردند و راه‌های متعددی برای ایجاد اخلال در مسیرهای جاده‌ای و ریلی در نظر گرفته‌اند. این اولین گردهمایی معترضان از زمان اعلام سازش شگفت‌انگیز مقام‌های این شهر با معترضان در روزهای اخیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، پلیس هنگ‌کنگ در واکنش به اطلاعیه‌های معترضان در خطوط ریلی تندرو و فرودگاه مستقر شدند. فرودگاه هنگ‌کنگ هم با انتشار اطلاعیه‌ای از معترضان خواسته است تا از اخلال بیشتر در تردد مسافران خودداری کنند.

مقام‌های فرودگاهی اعلام کردند قطار تندرو در هیچ ایستگاهی توقف نخواهد داشت و تنها مسافرانی که بلیت پرواز در اختیار دارند، می‌توانند از این قطارها استفاده کنند. پلیس هنگ‌کنگ به آرام نگه داشتن اوضاع در فرودگاه وعده داده است.

به‌رغم آنکه مقام‌های دولت‌شهر هنگ‌کنگ اوایل هفته متعهد شدند تا رسما از لایحه استرداد مظنونین که جنجال به پا کرد، خارج شوند، معترضان گفته‌اند به اعتراضات ادامه می‌دهد، تا زمانی که دیگر خواسته‌هایشان از سوی مدیر اجرایی هنگ‌کنگ اجرا شود.

هزاران معترض هنگ‌کنگی شامگاه جمعه در ایستگاه‌های مترو تجمع کردند و صدها تن از آنان ماسک به صورت داشتند و لباس‌های سیاه پوشیده بودند. تصاویر نشان می‌دهد معترضان اقدام به دیوارنویسی کردند. پلیس هم از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین