کد خبر: ۶۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۷
استقبال کاخ سفید از موضع‌ تهران

چراغ سبز آمریکا برای مذاکره با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تنها ساعاتی پس از آنکه سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از تصمیم ایران برای گفتگوی مستقیم با ایالات متحده در خصوص اوضاع عراق خبر داد سخنگوی معاون رئیس جمهور آمریکا نیز متقابلا آمادگی کشورش را برای شرکت در مذاکرات مستقیم با ایران از طریق «کانال بغداد» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لی‌آن مک‌براید سخنگوی دیک چنی که هم‌اینک در مصر به سر می‌برد روز یکشنبه با استقبال از سخنان آقای حسینی گفت: «آمریکا برای آغاز این مذاکرات، که صرفا درباره اوضاع عراق خواهد بود، آماده است».

مک‌براید با اشاره به این‌که مرحله اول گفتگوها در سطح سفرای دوکشور خواهد بود گفت: «این یک موضع‌گیری جدید نیست، ما پیش از این نیز گفته بودیم که آماده‌ایم برای حل مسائل عراق با تهران گفت‌گو کنیم». وی اما از ارائه پاسخ به این سئوال که آیا ایالات متحده رسما برای انجام چنین مذاکره‌ای درخواست داده‌ است خودداری کرد و گفت اطلاعی درباره جزئیات موضوع ندارد.

گفتنی است سخنگوی وزارت خارجه کشورمان صبح یکشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت که با توجه به درخواست رسمی ایالات متحده ، جمهوری اسلامی ایران پس از انجام رایزنی با مقامات دولت عراق با آغاز مذاکرات نمایندگان طرفین در بغداد در خصوص اوضاع کنونی عراق موافقت نموده‌است. 

به گزارش خبرگزاری‌ها درخواست ایالات متحده برای گفتگو با ایران از طریق سفارت سوئیس در تهران تسلیم مقامات کشورمان شده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین