کد خبر: ۶۰۹۱۵۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
انتقاد از برخوردهای امنیتی با مطالبات صنفی اقشار مختلف جامعه

واکنش عارف به احکام کارگران: احکام صادره با رویکرد جدید قوه قضاییه همخوانی ندارد

وظیفه حاکمیت، تامین زندگی شرافتمندانه برای آحاد ملت به خصوص کارگران و بازنشستگانی است که در همه صحنه ها حضور جدی داشتند و بار انقلاب را به دوش کشیدند.
واکنش عارف به احکام کارگران: احکام صادره با رویکرد جدید قوه قضاییه همخوانی ندارد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس فراکسیون امید با انتقاد از برخوردهای امنیتی با مطالبات صنفی اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران گفت: از رئیس محترم قوه قضاییه می خواهم نسبت به پرونده فعالان کارگری و کسانیکه در تجمعات روز کاگر بازداشت شده اند با حساسیت بیشتری رسیدگی کنند احکام صادره در دادگاه بدوی برای تعدادی از فعالان کارگری با رویکرد جدیدی که در قوه قضاییه آغاز شده است همخوانی ندارد و امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر آرا صادره اصلاح شود.

محمدرضا عارف در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران، با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم با بیان اینکه امام حسین (ع) مظهر عزت الهی بود،گفت: به نظر من حماسه عاشورا حرکت عدالتخواهانه را در تاریخ زنده نگه داشت .انقلاب اسلامی ایران نیز متاثر از عاشورا است؛ چرا که احساسات استبداد ستیزی، استعمارستیزی، عدالت خواهی، آزادگی و آزادی خواهی نقش بسیار مهمی در انقلاب ایران داشت.

وی با بیان اینکه عاشورا یک حادثه بی نظیر در تاریخ بشری است، خاطرنشان کرد: جای تاسف است از اینکه چهره واقعی حضرت اباعبدالله(ع) و فلسفه قیام ایشان خلاف آن چیزی است که بعضا در برخی مجالس ترویج می‌شود .تاسف بارتر آنکه برخی مجالس عزای سیدالشهداء را تبدیل به توهین و اهانت به ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی می کنند که جلوه بارز سوء استفاده از یک مراسم معنوی برای مقاصد سیاسی است.

رئیس فراکسیون امید همچنین با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمود طالقانی یاد و خاطره این روحانی مردمی و نواندیش را گرامی داشت و گفت: ویژگی بارز آیت‌الله طالقانی مردمی بودن ایشان بود که همه قشرهای مختلف جامعه با آیت الله طالقانی احساس نزدیکی می کردند. آیت الله طالقانی بیش از نیم قرن برای آزادی، استقلال و پیشرفت کشور جهاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کارگران صاحبان اصلی انقلاب هستند و شعار اصلی انقلاب محرومیت زدایی بوده است گفت: وظیفه حاکمیت، تامین زندگی شرافتمندانه برای آحاد ملت به خصوص کارگران و بازنشستگانی است که در همه صحنه ها حضور جدی داشتند و بار انقلاب را به دوش کشیدند.

وی با اشاره به اینکه همیشه کشور با مشکلاتی برای پاسخ به مطالبات مردم رو به رو بوده است ،گفت: اما امروز شرایط بحرانی تر از همیشه است و باید برای عبور از این شرایط چاره اندیشی شود .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از مشکلات کشور در 40 سال گذشته را شعارزدگی توصیف کرد و گفت: بارها در مصاحبه ها و سخنرانی ها وعده هایی داده شده است بدون آنکه امکان عملی شدن آنها را بررسی کنیم، به تبع آن وعده ها ،مطالبات مردم را بالا بردیم و نتیجه آن شده که به کارگران، بازنشستگان و اقشار آسیب پذیر وعده هایی دادند که تحقق آن با مشکلاتی همراه بوده است.

عارف در خصوص اجرای همسان سازی نیز گفت: همسان سازی بحث پیچیده ای دارد که کشور را گرفتار خود کرده است. اما راهکار آن وعده دادن نیست. همه باید با احتیاط بیشتری این قبیل بحث ها را دنبال کنیم و تلاش کنیم که این حکم قانونی عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه بدهی دولت به تامین اجتماعی حقی برجای مانده از سالهای دور است گفت: اکنون باید به سمت احقاق حق برویم اما باید راهکار پیدا کنیم.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به بیش از 40 میلیون نفر خدمات می دهد گفت: سازمان تامین اجتماعی باید بدور از سیاسی کاری مدیریت شود زیرا سرمایه سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و هیچ فرد یا گروهی حق سواستفاده از آن را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه مجلس پیگیری اجرای قوانین است گفت: ما پیگیری می کنیم که دولت حتی الامکان بدهی خودش را به تامین اجتماعی بپردازد اما پرداخت بخشی از دیون باید در بودجه 99 بیاید و قانون شود.

عارف حمایت از کارگران و بازنشستگان را وظیفه دولت و مجلس دانست و در خصوص طرح اصلاح ساختار تامین اجتماعی که در مجلس شورای اسلامی مطرح است گفت: می دانم که تعدادی از نمایندگان پیگیر این طرح هستند. باید این طرح به کمک مرکز پژوهشهای مجلس مستحکم شود تا بتوانیم با جدیت از آن دفاع کنیم.

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه همواره سه جانبه گرایی را قبول داشته و داریم گفت: اینکه سازمان تامین اجتماعی باید با نظارت کارگران و کارفرمایان ودولت اداره شود حرف درستی است و درخواست بازنشستگان برای حضور در مراجع تصمیم گیری با را پیگیری می کنیم.
وی با اشاره به اینکه وزرای بسیاری آمده اند و رفته اند اما سازمان تامین اجتماعی همچنان در جای خود باقی است و به 40 میلیون نفر خدمات رسانی می‌کند گفت: شما باید مشکلات دولت را درک کنید و برای این کار بهتر است خودتان را جای مسوولان قرار دهید. البته به شفاف سازی اعتقاد داریم و احقاق حق کارگران و بازنشستگان نیز همواره در دستور کارمان بوده است.

عارف با تاکید بر اینکه در تمامی ادوار گذشته دولتها ناچار بوده اند دست در جیب تامین اجتماعی کنند گفت: اکنون می دانیم که صندوقهای بسیاری ورشکسته هستند و سربار دولت شده اند بنابر این باید در خصوص سازمان تامین اجتماعی به نوعی رفتار کنیم که این صندوق به سرنوشت دیگر صندوقهای ورشکسته تبدیل نشود.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: نکته مهم این است که مراقب باشیم طرح اصلاح ساختار تامین اجتماعی سیاسی نشود. باید تاکید بر این باشد که هر سه فراکسیون سیاسی مجلس پای تصویب این طرح بیایند. در این صورت هیچ نماینده ای نمی تواند طرح را به سیاسی کاری متهم کند.

عارف با انتقاد از اینکه هرگاه به کارگران نیاز داریم، آنان را به حضور دعوت می کنیم و این قشر مظلوم نیز در همه صحنه های انقلاب حاضر می شوند گفت: قرار نیست هرگاه به کارگران و بازنشستگان نیاز داریم فراخوان بزنیم و آنان به میدان بیایند اما بعد آنها را فراموش کنیم.

رئیس فراکسیون امید با انتقاد از برخوردهای امنیتی با مطالبات صنفی اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران گفت: از رئیس محترم قوه قضاییه می خواهم نسبت به پرونده فعالان کارگری و کسانیکه در تجمعات روز کارگر بازداشت شده اند با حساسیت بیشتری رسیدگی کنند احکام صادره در دادگاه بدوی برای تعدادی از فعالان کارگری با رویکرد جدیدی که در قوه قضاییه آغاز شده است همخوانی ندارد و امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر آرا صادره اصلاح شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
2
2
شما خودتو ناراحت نكن جناب عارف
آقا زاده عزيزتون سالم و آزاد و پولدار باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
4
2
بععععله . نزدیک انتخابات شد و آقای عارف ساکت دوباره زبان پیدا کرد. حالا تا دوباره زبانت را موش نخورده در مورد ژن خوب آقازاده ات هم چیزی بگو . ضمنا ، جناب عارف کار از ریا ونفاق شماها گذشته ه . یادمان نرفته چه بلایی سر هیات رییسه ی مجلس آوردی
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
0
1
دولت تدبیر و نمایندگان امیدددددد اگر واقعا به فکر کارگران هستند دریافتی های خود را با حقوق کارگران مقایسه کنند
رویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
4
2
تو حرف نزنی بهتره .. حیف رای که من به تو دادم ..
ناشناس
|
Sweden
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
4
2
خسته نباشی آقای عارف خودت رو کشتی واقعا با این دو کلمه اظهار نظرت!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
4
2
بله عارف جان چهار سال تو مجلس خوابیدی .
شریعتمداری را از صنعت بردید به وزارت کار .
انتخابات نزدیکه صداتونو بلند کنید
یونسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
1
0
یکی ازحقوق کارگران که قابل دفاع است . افسرده سازی
قشر کارگر توسط صدا وسیما با داشتن بیشترین کلمات خشونت و ناسزا گویی و بالاترین تعداد و زمان تصاویر قصاوت اور و بی رحمی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
0
1
شما خودتو ناراحت نكن
انشااله پسر شما آزاد و شاد و پولدار باشد چون تو باباشي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
4
1
می نویسیم ، سانسورمی کنید. عارف حرف نزنه بهتره، البته نزدیک انتخابات زبون باز کرده .تاحالا که روزه ی سکوت گرفته بود .
معلم ناامید
|
Singapore
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
1
من معلم ۷ماه حق التدریس اصافه کار طلب دارم و هنوز خبری نیست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
3
0
دلیل این احکام شمایید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
آقاي عارف يادتون رفته وزير مخابرات كه بوديد دوستان را در پستهاي مختلف منصوب كرديد و به كارمندان اجازه ورود به دفترتان جهت اعتراض نميداديد؟حالا كاسه داغتر از آش شديد و ميخاهيد خودي نشون بديد؟ اگر مشكلي هست مربوط به حال نيست در دوران حكومت خودتان دنبال علت باشيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین