کد خبر: ۶۰۹۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳

الشرق الاوسط: عراق قصد دارد از روسیه سامانه پدافندی بخرد

یک روزنامه فرامنطقه‌ای مدعی شده دولت عراق جهت تقویت پدافند هوایی خود و در اقدامی که با موافقت ایران نیز مواجه شده، در تلاش برای خرید سامانه‌های اس-300 یا 400 از روسیه است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» روز شنبه به نقل از برخی منابع مطلع گزارش داد که «فالح فیاض» مشاور امنیت ملی و رئیس «حشد الشعبی» عراق در جریان سفر ماه گذشته خود به مسکو از مقام های روسی درخواست خرید سامانه «اس-300» یا «اس-400» را کرده بود.

این در حالی است که «حیدر منصور هادی» سفیر عراق در مسکو چندی قبل گفت که بغداد تصمیم به خرید سامانه موشکی «اس -400» گرفته است. 

روزنامه الشرق الاوسط مدعی شده که ایران نیز موافق تجهیز عراق به این سامانه‌های پدافند موشکی ساخت روسیه است.

بر اساس این گزارش، ناظران امور منطقه بر این باورند که واشنگتن با تجهیز عراق به سامانه اس-300 مخالفت خواهند کرد و این شبیه ماجرای ترکیه و آمریکا بابت خرید سامانه اس-400 است که با مخالفت کاخ سفید مواجه شد. برخی منابع مطلع همچنین گفتند که نمایندگان مجلس عراق در حال تلاش برای خارج ساختن نیروهای آمریکا از این کشورند.

چندی قبل برخی کارشناسان عراقی در واکنش به انفجارهای مشکوک زنجیره‌ای در پایگاه‌ها و مواضع نیروهای حشد‌الشعبی، خرید سامانه‌های پدافند هوایی از ایران و روسیه برای مقابله با عملیات‌ جاسوسی و بمباران‌های پهپادهای آمریکایی را خواستار شدند.

«هاشم الکندی»، کارشناس امنیتی عراق در پی ادامه حملات مشکوک به مواضع استقرار نیروهای الحشد الشعبی در عراق تاکید کرد، بغداد گزینه‌های زیادی برای پایان دادن به این حملات در اختیار دارد.

الکندی در گفت‌وگو با وبگاه خبری المعلومه گفت: «یکی از گزینه‌ها خرید سامانه‌های پدافند هوایی از روسیه یا ایران برای حفاظت از آسمان عراق در برابر حملات آمریکایی‌هاست.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین