کد خبر: ۶۰۹۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

اروپایی‌ها در جزئی‌ترین مسائل هم کوتاهی کردند

نماینده آمل در مجلس گفت: اروپایی‌ها به جز قول، قرار، خواهش و تمنا تا الان کار عملی انجام نداده‌اند لذا ما نباید بدون تصمیم بمانیم و تصمیم هم باید قطعاً حساب‌شده باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام از سوی ایران در مقابله با بدعهدی‌های اروپایی‌ها، اظهارداشت: سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و همه ما از آن سیاست‌های کلی نظام تبعیت می‌کنیم و مقام معظم رهبری هم اجرای این مسأله را به دولت محول کرده که با توجه به شرایط کشور تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: نباید اینطور باشد که یک طرف تصمیم یکجانبه گرفته و کل برجام را قبول نداشته باشد، از طرف دیگر جمهوری اسلامی فقط تماشاگر اقدامات آنها باشد؛ باید تصمیماتی هم از طرف جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شود که آنها تصور نکنند که ما از تصمیمات و نظرات آنها تبعیت می‌کنیم.

یوسفیان ملا گفت: کشورهای اروپایی هم که اصرار بر عدم خروج ایران از برجام دارند باید به وسط میدان بیایند و اقداماتی انجام دهند که جلوی اجرایی‌سازی گام سوم کاهش تعهدات برجام از سوی ایران را بگیرند، البته اگر بخواهند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اروپایی‌ها تا الان کار عملی انجام نداده‌اند و فقط به جلسه، قول، قرار، خواهش و تمنا گذشت و هیچ اتفاق خاصی نیفتاد، لذا ما نباید بدون تصمیم بمانیم و تصمیم هم باید قطعاً حساب‌شده باشد. باید تصمیمی بگیریم که خدای ناکرده به زیان حقوق ملی و نظام جمهوری اسلامی منجر نشود.

وی افزود: طرف خارجیِ ما تا الان دو قسمت بودند. یک قسمت آمریکایی‌ها و قسمت دیگر اروپایی‌ها بودند که فقط با حرف و قول و قرار این مدت را گذراندند. از عالی‌ترین مقام آنها و آقای مکرون صحبت کردند اما تصمیم مناسبی نگرفتند، حتی در جزئی‌ترین مسائل هم کوتاهی کردند و هیچ اقدامی نشده است.ما نباید از کنار این مسأله به صورت چراغ خاموش عبور کنیم و باید تصمیم مناسب بگیریم و تصمیم هم باید حساب شده و با مدیریت و برنامه باشد.

یوسفیان ملا گفت: گام‌های بعدی ایران باید همراه با کار کارشناسی باشد. کاخ سفید با عجله و بدون توجه به قوانین و مقررات بین‌المللی عمل کرد و به صورت یکجانبه از برجام خارج شد اما کشور ما به تمام قوانین و مقررات بین‌المللی عمل کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: گام‌های کاهش تعهدات برجامی ما باید با فکر و با کار کارشناسی برداشته شود. اگر با کار کارشناسی عمل کرده، حتماً و یقیناً منافع نظام را در نظر بگیریم، قطعاً سود می‌بریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین