کد خبر: ۶۰۹۳۸۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

زیباکلام: تندروها به دنبال ریاست سعید جلیلی در مجلس آینده هستند/می خواهند القا کنند می‌توانیم اِل کنیم و بِل

این روزها اصولگرایان، به‌ خصوص طیف تندرو و رادیکال اصولگرا، از «نارضایتی» موجود سخن می‌گویند، که اتفاقاً زاییده تفکر و عملکرد خودشان است.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی معتقد است «نارضایتی» های موجود که اصولگرایان از آن دم می زنند زاییده تفکر و عملکرد خودشان است او در این رابطه گفت: این روزها اصولگرایان، به‌ خصوص طیف تندرو و رادیکال اصولگرا، از «نارضایتی» موجود سخن می‌گویند، که اتفاقاً زاییده تفکر و عملکرد خودشان است و از دوم خرداد ۷۶ خودش را نشان داد و بعد هم سرریز شد به سمت اصلاح‌طلبان. به تبع چنین حالتی شعار معروف «اصلاح‌طلب اصولگرا/ دیگه تمومه ماجرا» خودش را نشان می‌دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در چنین حالتی تعدادی از اصولگراهای عمدتاً افراطی و به‌ طور مشخص پایداری‌چی‌ها، با سوءاستفاده از مشکلاتی که برای مردم پیش آمده است، این‌طور می‌گویند که مردم حق دارند ناراضی باشند و همچنین به نارضایتی جامعه اصولگرایان هم اشاره می‌کنند و سعی دارند خود را جریان سومی تحت‌ عنوان نواصولگرایی یا جوان‌گرایی بشناسانند که در این بین افرادی مثل سعید جلیلی و وحید یامین‌پور تلاش می‌کنند این ذهنیت را القا کنند که مسئولان کشور پیر و سالخورده‌اند و به‌ همین دلیل باید کنار بروند تا جوان‌ها بیایند وایران را گلستان کنند.

او سپس گفت: در واقع این نوع تحرک نوعی عوام‌فریبی است که سعی‌اش را به کار بسته روی موج نارضایتی مردم از ۲ جریان اصلی اصلاح‌طلب و اصولگرا سوار شود و بگوید ما از آنها نیستیم و می‌توانیم اِل کنیم و بِل.

تندروها در پیدایش مشکلات اخیر سهم و نقش دارند

تحلیلگر مسائل سیاسی، با اشاره به سابقه تندروهایی که این روزها خودشان را مهیای انتخابات می‌کنند،‌ گفت: باید به تندروها گفت چه کسی می‌تواند بگوید شما و تفکر شما در مشکلات و موانع موجود نقش و سهمی ندارید؟ چه کسی می‌تواند بگوید شما و تفکرتان ظرف ۴۰ سال، ۲۰ سال یا ۱۰ سال گذشته در سیاست‌ها و رویکردهایی که در نهایت منجر به نارضایتی‌های کنونی در شهریور ۹۸ شده، نقشی نداشته‌اید؟

زیباکلام ادامه داد: نکته بعدی اینکه این جریان به روی خودشان نمی‌آورند که در ۴۰ سال گذشته کشور با چه سیاست‌هایی اداره شده و در به وجود آمدن وضعیت فعلی چه‌ سهمی دارند. در واقع آنها تلاش می‌کنند با جریانی پوپولیستی وارد انتخابات شوند و با ادعای اینکه مستقل هستند، به دنبال ریاست‌ احتمالی سعید جلیلی در مجلس هستند و می خواهند همان راهی را بروند که همه این سالها رفته اند و مملکت را به این روزگار پر از مشکل دچار کرده‌اند.

او اضافه کرد: همچنین اگر بعد از ۲ سال قوه‌ مجریه را بگیرند، نباید تردید کرد که در این صورت همان سیاست‌های تندروی و محافظه‌کارانه جناح راست را با شدت و حدت بیشتری دنبال کنند. همان‌طور که در سال‌های ۸۴ تا ۹۲، مشخصاً در بحث هسته‌ای، معلوم شد این طیف به چه قاعده و اصولی پایبند است.

صادق زیباکلام صحبت‌های خود را این‌طور به پایان رساند: تنها راه مقابله با توفیق رادیکال‌ها این است که باید ناامیدی و سرخوردگی را به‌ نوعی مدیریت کنیم تا مردم بدانند چاره‌ کار بازگشت امثال رسایی و جلیلی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
8
1
اقای زیبا کلام خوب می دانید چطوری افکار عمومی را هدایت کنید و به جامعه خیانت کنید چون می دانی اگر نیروهای انقلابی مصادر امور کشور در دست بگیرند جایی برای چاپ لوسان و دنیا پرستان در نزد انها وجود ندارد و تا بحال که چهل سال از انقلاب می گذرد به جرات می توان گفت که جامعه تحت تاثیر اغفال سیاسی شما از خدمات صادقانه نیروهای انقلاب بهره مند نشد تا کی می خواهید نگذارید مردم درست فکر کنند و درست انتخاب کنند تا رفاه پیدا کنند
پاسخ ها
هادي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
دمت گرم اينا فقط بلدن .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
1
2
برای شناخت جلیلی از شاگردانش که به انها درس معارف میداد بهترین ابزار است .
الماسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
4
در جواب این کاربر که از اقای زیبا کلام انتقاد کرده باید گفت ، ..... که با این دیدگاه که .......،،اگر بر کشور حاکم شوند ،،دیگه باید فاتحه مملکت را خواند ،،فهمیدی عزیز دل برادر ،،
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
5
جلیلی بداند. خیال بافی تفکر نامیده نمی شود .
تفکر اطلاعات جامع یک موضوع و درصد زیادی تسلط به زبان بین المللی است .
بیدل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
جلیلی هم زیاده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین