کد خبر: ۶۰۹۴۳۷
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

ماجرای خودسوزی سحر "دختر آبی" چه بود؟+واکنش‌ها

خبر خودروسوزی "سحر" دختر هوادار فوتبال مقابل یکی از واحد‌های قضایی در تهران واکنش برخی فوتبالیست‌ها و پیشکسوتان این ورزش را در پی داشته است. در فضای مجازی نیز کاربران او را "دختر آبی" خطاب کرده اند و درباره اش می‌نویسند. اما دختر آبی متاسفانه صبح امروز درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

دختر آبی که هفته گذشته جلوی دادسرا خودسوزی کرده بود، صبح امروز درگذشت.

این دختر جوان هفته گذشته بعد از اینکه برای گرفتن تلفن همراهش به دادسرا مراجعه کرد، متوجه شد که باید برای تحمل ۶ ماه حبس به زندان برگردد. او بعد از شنیدن این خبر برآشفت و از دادسرا خارج شد و به گفته شاهدان درحالیکه فریاد می‌کشید و از موضوعی اعتراض داشت، اقدام به خودسوزی کرد و با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل شد.

ماجرای خودسوزی سحر

واکنش یک نماینده مجلس به درگذشت "دختر آبی"

خودسوزی این دختر با واکنش‌های زیادی از جمله معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور،‌ پروانه سلحشوری و برخی از بازیکنان فوتبال را در پی داشت و رسانه های ضدانقلاب نیز بر سر آن جنجال به پا کردند.

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی در واکنش به خبر درگذشت "دختر آبی" که مقابل دادگاه خودسوزی کرده و دیروز درگذشت واکنش نشان داد.

او در توییتر خود نوشت: "او تنها دختر آبی نبود. سحر دختر ایران بود. در جایی که مردانش برای زنان تکلیف تعیین می‌کنند و ابتدایی‌ترین حقوق انسانی‌ را از آن‌ها سلب می‌کنند، و زنانی که علیه زنان در این ظلم آشکار مردان را همراهی می‌کنند، همه ما در حبس و سوختن سحرهای این سرزمین مسئولیم."

پیام تسلیت باشگاه استقلال در پی درگذشت دختر آبی

باشگاه استقلال در پی درگذشت یکی از هوادارانش پیام تسلیتی صادر کرد.

خانواده محترم خدایاری

درگذشت تلخ و غم‌انگیز فرزند دلبندتان، خانم «سحر خدایاری» موجب اندوه و تاسف فراوان مجموعه باشگاه استقلال و به خصوص هواداران این تیم گردید. این ضایعه را به شما و همه بستگان داغدار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال رحمت و مغفرت الهی برای ایشان و صبر و اجر و سلامتی برای شما، بازماندگان و طرفداران فوتبال مسألت می‌کنیم.

معصومه ابتکار به فوت دخترآبی واکنش نشان داد

معاونت امور زنان ریاست جمهوری درباره فوت سحر خدایاری و اقدامات انجام شده برای رسیدگی به شرایط او اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه نوشته شده است: با ابراز تاسف و تاثر شدید از درگذشت خانم سحر.خ، به اطلاع می رساند اقدامات این معاونت از زمان انتشار اخبار مربوطه در رسانه ها در پی خودسوزی نامبرده، به شرح زیر بوده است:

-معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هفته گذشته پس از اطلاع از موضوع خودسوزی خانم سحر.خ و بررسی صحت و سقم موضوع در جلسه چهارشنبه دولت، به دستیار ویژه حقوق شهروندی خود، خانم شهناز سجادی ماموریت داد تا در محل بیمارستان حاضر و موضوع را شخصا بررسی کند.

-خانم سجادی روز پنج شنبه ۱۴ شهریور در بیمارستان با مادر و خواهر سحر دیدار و جزئیات ماجرا را همان روز به طور کتبی گزارش کرد.

-این گزارش روز شنبه به پیوست نامه ای رسمی به امضای معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای رئیس محترم قوه قضائیه ارسال شد.

-در جلسه دولت روز یکشنبه نیز موضوع مطرح و وزیر ورزش و جوانان در مورد اقدامات صورت گرفته برای حضور خانم ها در مسابقات توضیح داد.

جزئیات ماجرا 

خبر خودروسوزی دختر هوادار فوتبال مقابل یکی از واحد‌های قضایی در تهران واکنش برخی فوتبالیست‌ها و پیشکسوتان این ورزش را در پی داشته است. در فضای مجازی نیز کاربران او را "دختر آبی" خطاب کرده اند و درباره اش می‌نویسند.

سه شنبه هفته گذشته خبری کوتاه درباره خودسوزی دختری مقابل یکی از واحد‌های قضائی در ‏رسانه‌ها منتشر شد. در این خبر به نقل از یک منبع قضائی آمده بود که این دختر چندی ‏پیش که به دلیل پوشش غیرمناسب و درگیری با ماموران انتظامی بازداشت و پروند‌های برای او تشکیل ‏شده بود، در مراحل پیگیری پرونده و هنگام خروج از دادگاه در اقدامی غیرمنتظره ‏خودش را به آتش کشیده است.

این روایت ماجرا را به بحث بدحجابی و مسائلی اینچنین مرتبط می‌کرد. اما یک روز پس از آن برخی رسانه‌ها به نقل از خواهر آن دختر روایت تازه‌ای از ماجرا را مطرح کردند. به گفته او خواهرش برای دیدن بازی فوتبال استقلال و العین به ‏استادیوم آزادی رفته بود که آن‌جا توسط ماموران بازداشت می‌شود و همین موضوع سرآغاز ماجرایی ‏شد که به این روز افتاده است. ‏

آن دختر با نام "سحر" در رسانه‌ها شناخته می‌شود، اما ظاهرا این نام مستعار است. کاربرای شبکه‌های اجتماعی نام "دختر آبی" را برای او در نظر گرفتند. این دختر هوادارا تیم فوتبال استقلال تهران بوده است.

خواهر این دختر درباره ماجرای خودسوزی به روزنامه شهروند گفت: «هفته آخر اسفندماه‌سال ۹۷ بود. بازی استقلال تهران و العین. خواهرم برای دیدن بازی به تهران ‏آمد. لباس مبدل هم پوشیده بود. کلاه‌گیس آبی و یک پالتوی بلند. وقتی ماموران قصد بازرسی ‏بدنی او را برای ورود به استادیوم داشتند، او به آن‌ها می‌گوید که دختر است تا به او دست نزنند. ما ‏خانواده مذهبی هستیم. همانجا هم ماموران او را بازداشت می‌کنند. چهارشنبه بود که ما به ‏دادسرای ارشاد رفتیم. بازپرس وثیقه ۵۰‌میلیون تومانی تعیین کرد. اما این پول نقد را همراه ‏نداشتیم. فردای آن روز یعنی پنجشنبه پول را به حساب واریز کردیم. اما کار از کار گذشته بود و ‏خواهرم تا روز شنبه در زندان بود.»

او توضیح داد: "روز شنبه او را با وثیقه آزاد کردیم. اما او رفتارش تغییر کرده بود. خیلی ناراحت و گوشه‌گیر شده ‏بود. البته خواهرم سابقه بیماری و اختلال روانی (دوقطبی) داشت. ما این‌ها را هم به دادیار گفتیم. اما فایده‌ای ‏نداشت. تا این‌که چند هفته بعد برای گرفتن گوشی موبایلش به دادسرای ارشاد مراجعه کرد. مثل ‏این‌که آنجا از کسی شنیده بود که باید ۶ ماهی زندانی شود. همین هم حال او را بدتر کرد. تا این‌که ‏به ما اطلاع دادند پرونده به دادگاه انقلاب رفته است. "

"سحر" روز حادثه به دادگاه مراجعه می‌کند، اما ظاهرا قاضی در مرخصی به سر می‌برده است و در ادامه آن اتفاق تلخ رخ می‌دهد.

خواهر "سحر" می‌گوید سابقه "خودکشی" داشته است. به گفته او "چند‌سال پیش دوران دانشجویی یک‌بار اقدام به خودکشی کرد. مدتی هم در بیمارستان بستری ‏شد. همه مدارک پزشکی‌اش موجود است. "

حالا "دختر آبی" با ۹۰ درصد سوختگی روی تخت بیمارستان افتاده است.

با روشنتر شدن ابعاد این ماجرا واکنش‌ها به آن نیز افزایش یافت در روز‌های اخیر بسیاری در این باره صحبت کرده اند. اما دو واکنش از سوی مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی فوتبال و وریا غفوری کاپیتان استقلال تهران بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

شجاعی در پستی اینستاگرامی خود نوشت: «همان‌گونه در گذشته‌های نه‌چندان دور، اعمال زور برای برداشتن حجاب به ضرب چماق و یا عدم حق انتخاب برای رفتن دخترانمان به مکتب و مدرسه، باعث تعجب ما و سرزنش طرز تفکر شنیع و قرون وسطایی گذشتگان‌مان شده است؟! بدون شک امروز هم خودسوزی دختری که دلیل کارش تمدید حکم بازداشتش به اتهام تلاش برای دیدن یک مسابقه فوتبال بوده، برای آیندگان غیرقابل درک است.»

وریا غفوری کاپیتان استقلال نیز در متنی اینستاگرامی نوشت: "دیدن یک مسابقه فوتبال یک حق طبیعی برای عموم مردم جامعه است، ولی در کشور عزیزمان ایران حق بسیار از افراد جامعه به دلیل زن بودن پایمال میشه و اجازه حضور در ورزشگا‌ها داده نمی‌شود."

او با اشاره به واقعه رخ داده نوشت: «خبری که در این چند روز به گوشمان رسید واقعا دردناک بود اقدام یک دختر خانم جوان به خودکشی در پی مشکلاتی که دامن گیرش شد برای ورود به ورزشگاه! کاش یک اتحاد همگانی داشتیم که خانم‌ها به حقشون که ورود با احترام به استادیوم‌های فوتبال است میرساندیم.»

فوتبالیست‌های دیگری همچون فرشید کریمی بازیکن استقلال و مهرداد میناوند پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از جمله کسانی اند که در این باره اظهار نظر کرده اند.

یکی دیگر از واکنش‌های تند مربوط به داریوش مصطفوی است. او که در اجرای آیین نامه فیفا در فوتبال ایران مسئولیت‌هایی دارد. در گفت و گویی به حمایت از این دختر پرداخت.

او گفت: «من اگر رئیس فدراسیون یا وزیر ورزش بودم، در دادگاه حاضر می‌شدم و سعی می‌کردم رضایت این بچه را بگیرم. کار مشکلی هم نیست. وقتی با قاضی پرونده صحبت کنیم و به او بگوییم فوتبال چه ویژگی‌هایی دارد و شرایط جامعه به چه صورت است او متقاعد می‌شود.»

مصطفوی با اشاره به حساسیت‌های فیفا بر این مسئله و با نگرانی از این که با انتشار وسیع خبر خودسوزی این زن فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) "چه فکری درباره جامعه ایران" می‌کند گفت: «من حاضرم به جای این دختر به زندان بروم تا او و امثال او چنین شرایطی را تجربه نکنند و وجهه کشورمان در انظار عمومی دنیا آسیب نبیند.»

اما مصطفوی به سرعت سخنان خود را پس گرفت. او به خبرگزاری قوه قضائیه گفت که از بخشی از ماجرا بی اطلاع بوده و پس از تحقیق از آن مطلع شده است. مصطفی تحلیل پیشین خود را عاری از واقعیت دانست.

حضور زنان در ورزشگاه‌ها یکی از چالش‌های بزرگ فوتبال ایران است. با وجود اینکه فیفا تهدید کرده در صورت ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها، فوتبال ایران تعلیق می شود، اما تاکنون فدراسیون فوتبال اعلام کرده زنان فقط می‌توانند در بازی‌های ملی به ورزشگاه بیایند. هنوز تصمصمی برای حضور زنان در بازی‌های باشگاهی گرفته نشده است.

چندی پیش نیز تعدادی از دخترانی که با تغییر قیافه در ورزشگاه ها حضور یافته بودند بازداشت شدند. آنها مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شدند.

حالا با اتفاق رخ داده برخی کاربران فضای مجازی به تحریم حضور در ورزشگاه‌ها هستند. این عده می‌گویند تا زمانی که زنان حق ورود به ورزشگاه را ندارند مردان نیز به ورزشگاه نروند.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۹
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
48
26
متاسفانه جوونای ما پوچ نگر شدند هدف و انگیزه درست ندارند برا مسابقه ای که پخش مستقیم داره هیچ آدم سالمی خودسوزی نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
تو بمان و ....
يكتا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
36
30
واقعا متاسفم كه به اين واكنش غير عادي و رواني برچسبهاي اجتماعي فرهنگي مي زنيد كدام انسان هدفمند و خردمند بابت همچين چيز مسخره اي خودش را آتش مي زند ؟؟؟؟ مردم طي حوادث و بلايا تمام عزيزانشان را جلوي چشمشان از دست مي دهند خودشان را نمي سوزانند . اين مساله نه ربطي به فوتبال داره نه نه حجاب اين طفلكي از شدت مشكل روحي رنج مي برده و فقط منتظر يه جرقه بوده براي انفجار . روحش شاد
پاسخ ها
راد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
او بخاطر فوتبال خود را آتش نزده ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
مشکلات روانی که روبه فزونه در جوانان ریشه درمسایل مالی عاطفی عدم امکان وشرایط ازدواج وشغل ترد یاسرخوردگی مکرر دراجتماع که مشکل اسکیزوفرنی احساس حقارت ودوره سکوت وماتم نداشتنامید وشور زندگی که افسردگی مهمترین دلیل است. تضاد میان عقاید درونی وبیرونی وبرچسب ان چیزی که مراعات وخط قذمز توست ومحکوم به ضدوعکس ان میشوی .ازجانب دیگران .و جامعه.حتی مراجع قضایی ..وبه جای درک وارام کردن هیزم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
13
22
فوتفالستا شما میتوانید با هم کاری کنید که دوخترا به ورزشکار بیان والی افسوس چرا هنرمندان شما چرا هیچ همایتی نمیکنید این دوختر فوتبال دوست داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
یک خانم جوان مرده خدا رحمتش کنه‌ اما ما حق نداریم از یک انسان که متاسفانه دیگه در بین ما نیست غیبت و بدیشو بگیم
سلنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
دختر ابی به انهای اجازه نمیدادند گفته بود که خودم را میکشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
7
15
من خودمم گیچ شدم یکی میگه ک این دختر مشکلی افسردگی داشته ربطی ب هوادار بودن
نداره یکی هم.....
خبر تا کجا رفته
پاسخ ها
نامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
اگه مرگش ربط ب فوتبال داشته هم دلیل خیلی الکی بوده واسه خودکشی چیزای مهم تراز دختر آبی هم واسه بحث وجود داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
28
17
خودکشی مال انسانهای ضعیفه
انسانهایی که توانایی حل مشکلات خود راه ندارند
ومی خواهد از مشکلات فرار کنند.
این دختر اگه کمی اعتماد بنفس داشت وحداقل قبول میکرد که از مشکل روحی رنج میبرد
مطمئنا سرنوشت دیگری واسه خودش رقم میزد.
ان شالله که تعداد این افراد به صفر برسه
در کل روحش شاد.
ان شالله خدا رحمت ومغفرت بهش عطا کنه
پاسخ ها
نامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
خیلی موافقم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
4
12
چرا اینقدر برخورد سخت صورت گرفته .خب ولش میکردن . جلو اختلاس سفت بایستید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
2
11
قضیه اینه که چنین مسئله ساده وپیش پاافتاده ای که همه جای دنیا انجام میشه چرا باید دغدغه مسئولین مابشه؟؟ چرا باید ازش جلوگیری بشه و اینقدر داستان درست بشه؟؟فیفا اولتیماتوم بده و فدایی بگیره؟؟؟؟
من بهتون میگم اینادغدغه ومانع وسرگرمیه الکی
آرمان ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
2
7
موضوع خودکشی از جنبه های زیادی روانشناختی و شخصی است و هرعاملی ممکن باعث بشه مثل یک جرقه فرد دست به این اقدام بزنه حالا این وسط یه عده ایی از این ماجرا سو استفاده میکنن بماند
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
3
11
مگر گناه تماشای فوتبال زندان و توهین نامحرمان است
؟
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
9
5
خاک بر سرتون با این دروغ پردازی ها
شما چرا برای مظلومیت میترا زن نجفی سینه نزدید و تهمت زنا هم بهش زدید
.......
ثریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
1
12
درگذشت مرحومه سحر خدایاری را به خانواده اش تسلیت عرض میکنم
جلیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
9
8
فقط آدم باید به سلبریتی ها و نماینده مجلس بگه حداقل با شبکه های ضد انقلاب که دستشون به خون جوانان این ملت آلوده هست چرا همراهی می کنند ؟
بردیا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
12
12
مردا تو استادیوم امنیت ندارن چه فکری کرده رفته استادیوم...قانون مملکت همینه همه جای دنیا هم کار غیر قانونی تبعات خودشو داره...زن عاقل و نرمال خودشو نمیتونه بسوزونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
8
15
دیدن مسابقه فوتبال حق همه است.کدام قانون گفته ورود زنها به ورزشگاه ممنوع است؟
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
13
9
چیزی مثل فوتبال و امثالهم اصلا ارزش اینچنین کاری نداره،این دختر بیچاره جاهل بوده و اینجوری سرنوشت خودشو رقم زده و خودشو بدبخت کرد
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
0
6
که چرا او دست به خود کشی زده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
2
8
سحر نماد در جامعه برای موضوعات مختلف را نشان میدهد که باید برای درمانش کاری کرد و دیر بجنبیم مسائل بدتر از این در جا معه نمود پیدا میکند و راه حلش هم عدم طرح این مسائل و مخفی کردن آن نیست
ابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
13
9
من چهل سالمه واستقلالی هم هستم یک پسر ۱۸ساله هم دارم بخاطر جو ورزشگاها نه خودم نه پسرم تابه حال به استادیوم نرفتیم همیشه ازتلویزیون تماشامی کنیم ،کدوم خانواده سالمی به دخترش ومادرش ویاخواهرش ومیزاره بره تواستادیوم بااین فهشایی که طرفدارها به همدیگه میدن ،من که به پسرم اجازه نمیدم چه برسه که دخترباشه ،این دخترهم مشکل روحی داشته خودکشی کرده ،خدارحمتش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
تو هم مشکل روحی داری دل نسوران که دل سوخته می شوی
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
7
5
حالا دردمااینه که دخترانمیرن استادیوم چه بعضیاازآب گل آلودم ماهی میگیرن
خاک توسرشون فکربیکاری واختلاس وهزارویه بدبختی دیگه باشن منتظرن یه چیزی بشه سرگرم کنن ملت رو
مهسا
|
Germany
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
5
خدا ب خونوادش صبربده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
4
......انهم بالباس مبدل برود
نامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
3
3
حرف قشنگی زدین درد فوتبال دیدن یا ندیدن ی زن نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
3
6
ازخود گذشتن را به ما اموختی دختر آبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
1
4
روحش شاد --بلاخره آدم صبرش سر میاد منم دیگه نمیتونم با مشکلات کنار بیام
النا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
1
همه میگن یه چیزی شده رفته خودش را بکوشد
اانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
1
0
ای بابا کم به این اتفاقهای دامن بزنید خدابه خانوادش صبر بده
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
1
ب نظر من اگه سحر مشکل روحی روانی داشته خب معلومه ک اگه میگه خدمو آتیش میزنم حتما میزنه اما چرا این درصد سوختگی ب 90 رسیده؟. مگه جلوی دادسرا آتیش نزده؟ چرا همون اول جلوشو نگرفتن تا ب 40،30،20درصد حتی نرسه میتونستن جلوشو بگیرن مردم.
درسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
1
روحش شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
4
نظرم من اینه
اين دخترو به خاطر دختر بودنش به زندان اداختند
خود من افسردگی گرفتم و تمام بچه ها مدرسه ی دخترانه آرزو پسر بودن رو دارن
میدونید چرا یه زن بده کارکنه باید بره کلفتی بده پاشو از خونه اونم شش ماه یکدفعه بزاره بیرون ولگرده زل تابستون باشید تیره و کلفت ترین لباسا و بپوشه
صداش در بیاید خاک توسر خونه وادش
قانون ایران شده این که خانوما و نشون ندادن انگار نه انگار که وجود داریم باید تظاهر به نبودن کنیم
شدیم آدمایی که بچه یه ساعتم نشده به دنبا ومده شو به خاطر دختر بودنش زنده بگور میکنن
دختر آبی از تو ممنونیم که با فداکاری یکی از مشکلات این قشر از جامعه رو نشان دادی تظاهرکنندگانی که وجود جنس مخالف نه مکمل خود را نادیده و حقوق آنها را پایمال میکنند
بعدشم میگن دخترا از ملت ایران بدشون میاد
هانیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
1
2
دوست عزیز بنده کاملا با حرفهای شما موافقم یعنی تماما حرفهای خانمهای روشنفکر جامعه همین به قول پروانه سلحشوری ایران کشوری هست که مردانش برای زنان تعیین تکلیف میکنند و ابتدایی ترین حقوق آنها را از آنها ربوده اند . من و شما و امسال ما دقیقا حق داریم دنبال فرار از این باشیم تا به آزادیهایی که سالها از ما دریغ کرده اند دست یابیم..
منتظر المهدی
|
Italy
|
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
1
خدا رحمت کنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین