کد خبر: ۶۰۹۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

ابداع روش‌های جدید برای افزایش کیفیت خواب کارگران شب‌کار

محققان آمریکایی در تلاش هستند روش های جدیدی برای افزایش کیفیت خواب کارگران شب کار ابداع کنند تا ابتلای آنها به بیماری‌های مختلف کاهش یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از مدیکال نیوز، کارگران شب کار قادر به استراحت شبانه نیستند و همین مساله بر روی کیفیت زندگی آنها تاثیر منفی می گذارد. از همین رو پژوهشگران امیدوارند روش هایی جدید برای کمک به آنها ابداع کنند.

تا سال 2020 بیش از یک چهارم نیروهای کار شب کار در ایالات متحده را افراد 55 سال به بالا تشکیل خواهند داد و بی خوابی شبانه این افراد موجب ابتلای آنها به انواع بیماری ها شده و هزینه های سنگین درمانی را به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می کند. از همین رو، پژوهشگران قصد دارند روش های جدیدی را برای کمک به این سه میلیون نفر ابداع کنند تا از ابتلای آنها به افسردگی، بیماری های قلبی و عروقی و سوانح کاری ناشی از خستگی جلوگیری شود.

پژوهشگران برای یافتن بهترین الگوی خواب برای افراد شب کار قصد دارند زمان های خواب متفاوتی را بر روی آنها امتحان کنند تا مشخص شود آیا بهتر است این افراد در ابتدای صبح و بلافاصله بعد از پایان شیفت کاری شبانه بخوابند یا بهتر است برای این کار تا رسیدن ظهر یا بعداز ظهر یا غروب صبر کنند.

این بررسی که تا به امروز سابقه نداشته بر روی یک گروه داوطلب هزار نفره از نیروهای شب کار انجام می شود و این افراد به بخش های مختلفی تقسیم شده و ساعت های خواب متفاوتی را آزمایش خواهند کرد. انتظار می رود کسب نتیجه قطعی در این زمینه به بیش از یک سال زمان نیاز داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین