کد خبر: ۶۰۹۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

واشنگتن‌پست: منافقین دیگر متحد قدرتمندی در کاخ سفید ندارند

واشنگتن پست در تحلیلی به بررسی تاثیر اخراج جان بولتون بر سیاست‌های کاخ سفید پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از واشنگتن پست، اینکه جان بولتون ، مشاور امنیت ملی، توسط دونالد ترامپ اخراج شده باشد یا خود از این مقام کناره‌گیری کرده است در حال حاضر اصلا مهم نیست. چیزی که مهم است این است عدم حضور بولتون در کاخ سفید تاثیر مهمی بر سیاست‌های کاخ سفید خواهد داشت.

بولتون طرفدار اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران بود و اغلب علناً از آن دفاع می‌کرد، آخرین بار پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیروهای ایرانی ما شاهد تلاش بولتون برای حمله به ایران بودیم. تصمیمی که رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین لحظه از آن منصرف شد.

تصمیم ترامپ برای عدم حمله به ایران باعث رنجش بولتون شد؛ چراکه او معتقد بود که این حمله باید صورت بگیرد. بولتون سال‌ها در صحبت‌های خود تلاش کرده ایران را تحقیر کند و در تمایلات جنگ‌طلبانه‌اش نگران ریختن خون انسان‌های بی‌گناه و تلفات چنین جنگی نبود.

هم چنین عدم حضور بولتون در کاخ سفید، به این معنی است که منافقین دیگر متحد قدرتمندی در کاخ سفید ندارند. مشاور سابق امنیت ملی آمریکا یکی از طرفداران این گروه ضدایرانی بود.

با خروج بولتون از کاخ سفید می‌توان مطمئن شد که دیگر ایالات متحده برنامه‌ای برای تغییر حاکمیت در ایران ندارد. در واقع اخراج بولتون به معنی تغییر سیاست‌های ترامپ در مورد ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین