کد خبر: ۶۰۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۳:۰۷

واکنش مجلس به احضار دانشجویان پلی‌تکنیک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخوردهای اخیر با دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و احضار فعالان این دانشگاه به کمیته‌های انضباطی و صدور حکم‌های تعلیق برای بیش از 40 تن از آنان، واکنش‌های مختلفی را از سوی ناظران و فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس در پی داشته است. 

علی عباسپور تهرانی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از این برخوردها به خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: مسئولان باید تحمل خود را در ارتباط با ابراز ایده و نظر دانشجویان افزایش دهند. به اعتقاد من باید قشر جوان و فرهیخته را در ابراز عقیده آزاد بگذاریم. 

وی قوانین موجود در آیین‌نامه‌ها را برای فعالیت دانشجویان ناکافی دانست و افزود: متأسفانه مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها اجرا نمی‌شود و با توجه به ضرورت و لزوم افزایش فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی دانشجویان، به نظر من ظرفیت موجود در قانون برای فعالیت آنان کافی نیست.

نگرانی مجلس از وقایع پلی‌تکنیک [کلیک کنید]

عباسپور گفت:‌ وزارت علوم باید قوانین را تدوین و به مراجع ذی‌ربط مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع دهد تا حد و مرز فعالیت تشکل‌ها افزایش پیدا کند و مشخص شود. 

وی با بیان این که کمیسیون آموزش و تحقیقات در ارتباط با مسایل دانشگاه امیرکبیر تاکنون چندین جلسه برگزار کرده است گفت: بحث و تأکید ما بر این است که دانشگاه‌ها آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کنند و اگر تشکل‌ها و دانشگاه، قوانین مربوط به نهادهای دانشگاهی را اجرا نمایند، دیگر چنین تنش‌هایی پیش نمی‌آید. 

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا مجلس کمکی به دانشجوان خواهد کرد» گفت: من حتما با وزارت علوم صحبت می‌کنم تا ببینم اتهام این دانشجویان چیست و بر چه اساس این محکومیت‌ها صادر شده است؟ با توجه به این که مدیریت فعلی وزارت علوم علاقه‌مند به افزایش فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانشجویان است، مسئولین دانشگاه باید حقوق دانشجویان را رعایت کنند چرا که قشر جوان و نخبه ما باید بتوانند آزادانه به ابراز عقیده خود بپردازند و نباید اقدامی صورت گیرد که جوانان فرصت ابراز نظر را پیدا نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین