کد خبر: ۶۰۹۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳

الحشد الشعبی یک پهپاد را سرنگون کرد

سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کردکه یک فروند پهپاد مهاجم را در استان دیاله (شرق) سرنگون کرده است.
الحشد الشعبی یک پهپاد را سرنگون کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که یک فروند پهپاد مهاجم را در استان دیاله (شرق) سرنگون کرده است.

سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق چهارشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که پدافند تیپ ۲۶ این نیرو در استان دیاله یک فروند پهپاد مهاجم را که قصد حمله به نیروهای ارتش را داشت، هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که تیم فنی تیپ ۲۶ الحشد الشعبی در منطقه کنعان استان دیاله موفق به رصد یک فروند پهپاد مهاجم شد و بلافاصله آن را با استفاده از تجهیزات فنی در اختیار، مورد اصابت قرار داد و سرنگون کرد.

اطلاعیه بدون ارائه جزییات بیشتر، حاکی است که پهپاد مهاجم در حال شناسایی منطقه برای هدف قرار دادن یگان های ارتش عراق در این منطقه در روزهای آتی بود اما با سرعت عمل نیروهای الحشد مواجه و در این اقدام ناکام ماند.

سازمان الحشد الشعبی صبح امروز چهارشنبه نیز از شلیک پدافندی به یک فروند پهپاد مهاجم خبر داد که ماموریتش در ادامه سلسله حملات و تهدیدات علیه مراکز و انبارهای سلاح این سازمان ارزیابی می شود.

مدیر استخبارات فرماندهی عملیات استان صلاح الدین (شمال بغداد) در سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرده بود که نیروی پدافند به سوی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را که درحال گشت زنی بر فراز مقرهای این سازمان بود، شلیک و آن را مجبور کردند متواری شود.

"قحطان الباوی" گفت: پهپاد یاد شده بر فراز مقر تیپ ۳۵ الحشد الشعبی و مقر ستاد عملیات استان صلاح الدین این نیرو پرواز می کرد.

وی گفت که هنوز مشخص نشده است که این پهپاد مربوط به چه طرفی بوده است و ستاد عملیات مشترک ارتش عراق نیز اطلاع درباره این پرواز را نفی کرد.

"ابومهدی المهندس" معاون سازمان الحشد الشعبی چند هفته پیش و بعد از یکی از حملات انجام شده توسط پهپادهای ناشناس به یک مقر الحشد، در اطلاعیه ای تصریح کرد که از این پس هر پرنده ای که بدون اطلاع و هماهنگی بر فراز مقرهای این سازمان پرواز کند را مهاجم تلقی و ساقط خواهیم کرد.

۱۹ شهریور ماه جاری نیز یک انبار مهمات جدید الحشد الشعبی این بار در استان الانبار (غرب) عراق مورد هدف بمباران هوایی پهپاد ناشناس قرار گرفت.

طی یک و نیم ماه گذشته نیز دست کم ۵ مرکز الحشد الشعبی عراق در نقاط مختلف این کشور مورد حملات مشابه قرار گرفته است که در یکی از موارد اخیر آن معاونت این سازمان در بیانیه ای رسمی، علت آن را حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی تحت حمایت نیروهای آمریکایی مستقر در عراق اعلام کرد.

آمریکا از این اتهام را رد کرد اما مقامات رژیم صهیونیستی در چندین مورد اظهاراتی کردند که بر ابهام موضوع افزود.

منابع عراقی می گویند با توجه به تسلط نیروهای آمریکا بر حریم هوایی عراق، این که پهپادهای رژیم صهیونیستی بدون اطلاع و پشتیبانی آمریکا بتوانند چنین عملیاتی انجام دهند منتفی است و واشنگتن بصورت چند منظوره از حملات اسراییل به مراکز الحشد مطلع و ازآن رضایت دارد.

به گفته آنها، تکمیل تلاش های سیاسی آمریکا برای تضعیف و حذف الحشد الشعبی بعنوان یک نیروی مردمی - رسمی موثر در شکست داعش، حذف حلقه ای از جبهه مقاومت در منطقه، تحت فشار گذاشتن بیش از پیش دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق بخاطر حمایت وی از الحشد و نیز مخالفت با تحریم ها و سیاست های یکجانبه آمریکا علیه ایران و منطقه، ایجاد خلل در امنیت و ثبات عراق و زمینه سازی برای آشفتگی سیاسی در این کشور از طریق کارشکنی و افزایش فشار برخی نیروهای سیاسی داخلی به دولت عبدالمهدی از جمله اهداف آمریکا در این زمینه ارزیابی می شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین