کد خبر: ۶۰۹۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد

فوت ۱۰ نفر از مبتلایان به تب کریمه کنگو طی امسال

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به دامپزشکی کفاف انجام امور در این حوزه را نمی دهد.
فوت ۱۰ نفر از مبتلایان به تب کریمه کنگو طی امسال
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا رفیعی پور در جمع خبرنگاران در بجنورد با اشاره به اینکه حوزه پیشگیری از بروز بیماری و حوزه بهداشت دام ۱۰۰ درصد هزینه محور است، افزود: اعتباراتی که به سازمان اختصاص می‌یابد، فقط کفاف کنترل و مراقبت از بیماری‌ها را می‌دهد که بیماری طغیان نکند. اگر رقم اعتبارات دو تا سه برابر شود، می‌تواند در حوزه دامپزشکی بسیار کمک رسان باشد.

وی درباره داروهای حوزه دامپزشکی نیز اظهار کرد: بیش از ۹۷ درصد داروهای استفاده شده در حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و فقط سه درصد از داروها وارد می‌شود. اما باید به این نکته اشاره شود مواد اولیه برخی از داروها از خارج کشور تامین می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها بر روی تامین مواد اولیه ساخت داروهای این حوزه تاثیرگذار بوده بیان کرد: در زمان شروع تحریم‌های ظالمانه، بنا بر شرایط، اقدام به ذخیره دارو و تامین نهاده‌های دارویی بین سه تا شش ماه کردیم و اکنون ذخایر استراتژیک و انبار شرکت‌های تولید کننده و شرکت‌های پخش کننده دارویی ذخیره دارند.

او در ارتباط با ریشه کنی بیماری‌های دامی در کشور نیز گفت: برنامه سازمان دامپزشکی بر این است تا سال ۲۰۳۰ بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در ایران را ریشه‌کن کند.

رئیس سازمان دامپزشکی به بیماری تب کریمه کنگو نیز اشاره کرد و گفت: تب کریمه کنگو ( CCHF )یک بیماری رفتاری و انفرادی است و عدم ابتلا به آن به خود افراد بستگی دارد.

وی تاکید کرد: کنه و دام آلوده عامل انتقال این بیماری هستند و دوری افراد از تماس با کنه و دام آلوده و همچنین خودداری از کشتار غیرمجاز می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.

او تصریح کرد: ۱۰ سال است که هر سال بین پنج تا ۱۰ نفر به علت ابتلا به این بیماری به کام مرگ می‌روند و بین ۵۰ تا ۱۵۰ نفر نیز مبتلایان بهبودیافته از این بیماری هستند.

رفیعی پور بیان کرد: در سال جاری نیز ۱۰ نفر به علت ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت و ۱۰۰ نفر نیز از این بیماری بهبود یافته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین