کد خبر: ۶۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۳:۴۴
وزیر کشور فلسطین استعفا داد

بحران در دولت خودگردان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی تشدید درگیری‌ها بین جنگجویان وابسته به فتح و حماس در سرزمین‌های فلسطینی، وزیر کشور دولت خودگردان فلسطین از سمت خود استفعا داد و اسماعیل هنیه نخست وزیر نیز با این استعفای موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، القواسمی روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «من از سمت خود استعفا دادم چرا که نمی خواستم صرفا يک وزير فاقد اختيارات باشم». مطابق قانون اساسی فلسطین سرپرستی سرويس های امنيتی يکی از مسئوليت های وزير کشور است، امری که هیچ از یک دو جناح حاکم برای اجرای آن با وزیر کشور همکاری نکرده‌اند.

القواسمی ماه گذشته از سمت خود استعفا کرده بود، اما اين اقدام تا امروز مورد پذيرش نخست‌وزیر فلسطینیان قرار نگرفت. تصدی سمت وزارت کشور فلسطین یکی از موضوعات چالش‌برانگیز بین فتح و حماس در زمان انتخاب دولت ملی بود و علیرغم آنکه هر دو طرف بر سر نامزدی وی به توافق رسیده بودند القواسمی هیچگاه از اختیار لازم برای کنترل پلیس و دیگر نیروهای امنیتی فلسطین برخوردار نشد.

حملات مسلحانه نيروهای فتح و حماس عليه يکديگر هنگامی از سر گرفته شد که به دستور محمود عباس، رهبر تشکيلات خودگردان فلسطينی، حدود سه هزار نفر از نیروهای فتح آخر هفته گذشته در غزه مستقر شدند و با ايجاد پست های بازرسی از عابران و رانندگان اتومبيل ها درخواست کارت شناسایی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین