کد خبر: ۶۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۱

زلمی خلیل‌زاد احضار شد

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، احضاریه‌ای برای "زلمی خلیل‌زاد" نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

الیوت انگل عصر پنج شنبه با امضای این احضاریه، گفت ما نیاز داریم به طور مستقیم از نماینده ویژه دولت در افغانستان نسبت به چگونگی خروج فرایند مذاکرات از ریل، بشنویم.

وی افزود امیدوارم خلیل‌زاد را در اتاق استماع این کمیته در روز پنج شنبه آینده ساعت 10 صبح ببینیم.

این اقدام رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن انجام شد که به گفته وی، چندین بار از وزارت خارجه خواسته اند تا درباره افغانستان توضیح دهند اما از انجام این کار سر باز زده اند.

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: بیش از 2 هزار سرباز آمریکایی در افغانستان جان باخته اند ، و من از این دولت خواستم که کنگره و مردم آمریکا را درباره روند صلح و اینکه چگونه می خواهیم این جنگ طولانی را به پایان برسانیم ، مطلع سازند.

انگل یادآور شد: ماه هاست که نتوانسته ایم جواب‌هایی در مورد برنامه صلح افغانستان به دست آوریم ، و اکنون رئیس جمهوری می گوید که این طرح مرده است. ما باید بطور مستقیم از شخص مسئول دولت در مورد افغانستان بشنویم تا بفهمیم چگونه این روند از ریل خارج شد. من انتظار دارم که پنج شنبه آینده ساعت 10 صبح سفیر خلیل‌زاد را در اتاق جلسه ما ببینیم.

گفته می شود مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با حضور خلیل‌زاد در کنگره مخالفت کرده بوده است.

پیش از این قرار بود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به طور محرمانه با مقامات افغانستان و رهبران طالبان در کمپ دیوید دیدار داشته باشد که به دنبال عملیات تروریستی طالبان در افغانستان، این دیدار لغو شد و ترامپ این مذاکرات را مرده خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین