کد خبر: ۶۰۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای همسایه در حوزه نان

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: نباید به راحتی بازار ۴۰۰ میلیونی کشورهای همسایه در حوزه نان را نادیده بگیریم.
آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه نان و غلات گفت: برپایی نمایشگاه صنعت آرد و نان می‌تواند به فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی تولید و مصرف غلات، آرد و نان و افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنعت غلات کمک بسیار زیادی کند.

وی ادامه داد: سرانه مصرف نان در ایران بسیار بالا است به نحوی که سازمان غذا و دارو میزان مصرف انواع نان در ایران را ۱۲۵ کیلوگرم اعلام کرده که دو برابر سرانه مصرف کشورهای اروپایی است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی با تاکید بر اینکه عمده نان مصرفی در اروپا از نوع صنعتی است، افزود: این در حالی است که سهم نان صنعتی در کشور ما تنها ۸ تا ۹ درصد است. با این حال بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری بدون ریسک در این حوزه وجود دارد.

حسین‌زاده توسعه تولید نان صنعتی را در اصلاح الگوی تغذیه و اشتغالزایی موثر دانست و افزود: نباید به آسانی بازار ۴۰۰ میلیون نفری کشورهای همسایه در حوزه نان را نادیده گرفت چرا که در شرایط کنونی کشور توسعه صادرات در هر حوزه‌ای می‌تواند با ارزآوری به اقتصاد کمک کند.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های ورود به بازار کشورهای همسایه در این صنعت، بر پایی همچون نمایشگاه صنعت نان است تا توانمندیهای خود را به نمایش بگذاریم.

به گزارش ایلنا، دوازدهمین نمایشگاه نان و غلات هم‌اکنون با حضور ۹۵ شرکت داخلی و خارجی از روز جمعه به مدت چهار روز برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاهها ارائه دستاوردها و توانمندیهای کشور در حوزه صنعت آرد و نان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین