کد خبر: ۶۰۹۹۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

نگاهی به مکمل‌های غذایی در داروخانه‌ها

نکته حائز اهمیت در مصرف مکمل‌های غذایی در این است که به عنوان دارو برای پیشگیری و درمان بیماری نباید مصرف شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

امروزه در بدو ورود به داروخانه‌ها با انبوهی از مکمل‌های غذایی روبرو می‌شویم که هر یک از آن‌ها به طور تخصصی کاربرد ویژه خود را دارند. در حالی که شاید تا همین چند سال پیش تنوع این نوع محصولات به این اندازه قابل توجه نبود. مکمل‌ها معمولا حاوی ویتامین، املاح معدنی و انواع مختلف گیاهان دارویی هستند.

مکمل‌های غذایی و گیاهی با توجه به نوع ترکیبات می‎توانند باعث ارتقا سلامت عمومی و سیستم ایمنی بدن و همچنین بهبود مشکلاتی مانند کم خونی، پوکی استخوان، ریزش مو، شکنندگی ناخن و موارد بی شمار دیگری شوند. نکته حائز اهمیت در مصرف مکمل‌های غذایی در این است که به عنوان دارو برای پیشگیری و درمان بیماری نباید مصرف شوند. همانطور که از نام محصول نیز مشخص است، این محصولات جهت تکمیل املاح ضروری و مورد نیاز بدن تهیه و عرضه می‌شوند.

نگاهی به مکمل‌های غذایی در داروخانه‌ها

مجوز فروش آنلاین مکمل

مکمل‌های غذایی را صرفا از داروخانه‌ها خرید کنید و از خرید این محصولات از اماکنی که مورد تایید وزارت بهداشت نیست خودداری نمایید. اگر قصد خرید آنلاین از این محصولات را دارید، توجه داشته باشید که فقط داروخانه‌های آنلاین مجاز به فروش این محصولات هستند. خوشبختانه با رواج داروخانه اینترنتی به خصوص در این چند سال اخیر به سهولت یک کلیک می‎توانید خرید از داروخانه را به صورت غیر حضوری انجام دهید. داروخانه آنلاین مثبت سبز به مدیریت جناب آقای سید مرتضی مهر طباطبایی جزو اولین داروخانه‌های اینترنتی است که موفق به کسب مجوز فعالیت از وزارت بهداشت و نماد الکترونیک شده است. در ادامه قصد داریم برای آشنایی بیشتر، به شرح تعدادی از دسته بندی‌های مکمل‌های غذایی پرمصرف بپردازیم. همچنین در انتهای هر بخش به چند محصول پرفروش از هر دسته نیز اشاره خواهیم کرد.

مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی همچون سپری محکم، از بدن در برابر انواع عفونت‌ها و عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند. تقویت سیستم ایمنی بدن چه در کودکان و چه در بزرگسالان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به منظور ارتقاء سیستم ایمنی بدن باید رژیم غذایی مناسبی در نظر گرفت، ورزش کرد، استرس را از خود دور نمود و به میزان کافی خواب و استراحت داشت. در صورت عدم رعایت موارد فوق و یا داشتن برخی بیماری‌های خاص، سیستم ایمنی بدن ممکن است با نقص روبرو شود. در این شرایط پزشک به منظور ارتقا سطح ایمنی بدن مصرف بعضی از مکمل‌های تخصصی در این زمینه را تجویز می‌کند. از مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی می‌توان به شربت دایان ایمیون، کپسول یوونیس جوریور، شربت رویال ژلی فیشر کیندر برای کودکان و موارد بسیار دیگری اشاره نمود که در داروخانه‌های معتبر یافت می‌شوند.

نگاهی به مکمل‌های غذایی در داروخانه‌ها

مکمل‌های مربوط به دستگاه گوارش

دستگاه گوارش انسان اندامی لوله‌ای شکل است که از دهان شروع شده و تا مقعد ادامه می‌یابد. با حفظ سلامت دستگاه گوارش می‌توان در حفظ سلامتی بدن قدمی موثر برداشت. تعداد بیماری‌ها یا مشکلات مربوط به دستگاه گوارش زیاد است و برای هر کدام از آن‌ها باید دارو یا مکمل غذایی خاصی را استفاده کرد. نفخ، اسهال، یبوست و انواع مشکلات معده، روده و کبد از جمله بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش هستند. قرص دایجستیو اید از محصولات ضد نفخ، شربت فیژان از شربت‌های رفع یبوست، کپسول دیلیست از محصولات ضد اسهال و قرص لیورگل از دارو‌های مربوط به رفع مشکلات کبد است.

مکمل‌های پوست مو و ناخن

امروزه محصولات مراقبتی پوست، مو و ناخن به ویژه در میان خانم‌ها طرفداران زیادی دارند. بسیاری از افراد با مشکل ریزش یا خشکی مو مواجه هستند و پیوسته در بازار به دنبال محصولاتی می‌گردند که بتوانند به کمک آن‌ها مشکل خود را حل کنند. مشکلات پوستی نیز انواع مختلفی دارند که برای حل آن‌ها باید از محصولات تخصصی استفاده کرد. داشتن ناخن‌های زیبا به خصوص در بین خانم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا باید ویتامین‌های لازم را برای ناخن تامین کرد. محصولاتی از قبیل کپسول هیرنوتری و قرص پرفکت لایف از موثرترین مکمل‌ها در رابطه با تقویت مو، پوست و ناخن هستند.

مکمل‌های حفظ سلامت ریه

ریه انسان حتی با یک سرماخوردگی ساده نیز می‌تواند دچار مشکل شود. به خصوص در فصول سرد سال عفونت‌های دستگاه تنفسی و برونشیت چه در بین کودکان و چه در میان بزرگسالان افزایش می‌یابد. در بسیاری موارد درمان‌های خانگی جواب نمی‌دهد و باید با نظر پزشک به سراغ قرص‌ها و شربت‌های ضد سرفه رفت تا بتوان به سلامت دستگاه تنفسی و ریه کمک کرد. ترک سیگار نیز یکی از بهترین اقدامات برای کمک به سلامتی ریه است. شربت پلارژین و شربت پروسپان از جمله محصولات مفید و موثری هستند که به درمان سرماخوردگی و سرفه و بهبود ریه کمک می‌کنند.

نگاهی به مکمل‌های غذایی در داروخانه‌ها

مکمل‌های مربوط به قلب و عروق

آمار‌ها نشان می‌دهند که مشکلات قلبی عروقی یکی از کشنده‌ترین بیماری‌ها در سراسر جهان محسوب می‌شوند. حملات و سکته‌های قلبی هر روز حتی در بین جوانان نیز افزایش می‌یابد و آمار‌های مربوطه بسیار نگران کننده هستند. به منظور حفظ قدرت عضلات قلب و بهبود خون رسانی به آن‌ها مکمل‌های غذایی بسیاری در داروخانه‌ها وجود دارد که البته باید حتما با نظر پزشک به سراغ آن‌ها رفت. این مکمل‌ها اغلب با کاهش میزان کلسترول بد خون در بدن به سلامت قلب و عروق کمک می‌کنند. افزایش کلسترول در بدن نقش مهمی در بروز حملات قلبی دارد. کپسول کلست آف نیچرمید یکی از مکمل‌های موفق در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی است. مصرف این کپسول سبب کاهش کلسترول بد در بدن می‌شود.

مکمل‌های مربوط به درمان کم خونی

رژیم غذایی نامناسب و عوامل ژنتیکی از مهم‌ترین دلایل بروز کم‌خونی به شمار می‌آیند. کم‌خونی یکی از شایع‌ترین مشکلات در بین کودکان و بزرگسالان و به خصوص خانم‌ها است. گوشت قرمز از مهم‌ترین منابع غذایی سرشار از آهن است. اما گاهی با وجود داشتن رژیم غذایی حاوی آهن باز هم فقر آهن به سراغ انسان می‌آید. بدخلقی، سردرد، ریزش مو، سستی و بی‌حالی و رنگ‌پریدگی از علائم کمبود آهن در بدن محسوب می‌شوند. درمان کم‌خونی اگر به موقع صورت نگیرد، عواقب بسیار بدی را در پی خواهد داشت. کم‌خونی انواع مختلفی دارد و باید به طور تخصصی و زیر نظر پزشک متخصص به آن پرداخت. استفاده از مکمل‌های غذایی به صورت قرص، شربت یا کپسول یکی از بهترین راه‌ها برای مبارزه با این مشکل است. کمبود شدید پروتئین، آهن، ویتامین ب ۱۲، اسید فولیک و یا کمبود مجموعه‌ای از ویتامین‌ها به کم‌خونی منتهی می‌شود. استفاده از ویتامین ث در کنار قرص آهن، جذب آهن را در بدن افزایش می‌دهد. کپسول آیرون پلاس، شربت فروگلوبین ب ۱۲ و شربت هماتوگل از جمله محصولاتی هستند که برای درمان کم‌خونی پیشنهاد می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
عاطفه مولایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
سلام. اخیرا به دنبال شربت دایان ایمون بودم و پیدا نکردم. از کدام داروخانه میشه تهیه کرد؟
پاسخ ها
سمانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
داروخانه آنلاین مثبت سبز سر بزن به گمونم دارن
سمانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
من چند باری مکمل های تقویت سیستم ایمنی از داروخانه آنلاین مثبت سبز خرید کردم خیلی خوب بود و به موقع به دستم رسید و همه چی هم دارن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین