کد خبر: ۶۰۹۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

دربی رفت ۹۰ به ۱۰، دربی برگشت پنجشنبه!

همه چیز از صحبت‌های محمدحسن انصاری‌فرد، مدیر جدید باشگاه سرخ‌ها آغاز شد. البته شاید هم خیلی زودتر از اظهارات فتحی، مدیر آبی‌ها شروع شد و در همین راستا دیروز مدیر پرسپولیس قصد داشت در برنامه قدیمی تلویزیون نسبت به این اظهارات واکنش نشان داده و به نوعی تلافی کرده باشد.
دربی رفت ۹۰ به ۱۰، دربی برگشت پنجشنبه!
آفتاب‌‌نیوز :

 فتحی چندی پیش در برنامه فوتبال برتر در شبی که اتفاقا خیلی هم سرحال نبود اعلام کرد با توجه به اینکه بازی رفت دربی یا همان دربی 90 بین استقلال و پرسپولیس(به میزبانی استقلالی‌ها) وسط هفته برگزار می‌شود، باید دربی 91 یا بازی برگشت دو تیم نیز در وسط هفته برگزار شود تا عدالت در این بین برای دو تیم و هواداران‌شان برقرار شود.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا انصاری‌فرد در ورزش و مردم به نوعی دیگر نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. وی با اعلام اینکه «ما اطمینان داریم بحث 90 به 10 در این بازی(دربی رفت) اجرا نمی‌شود ولی امید داریم که در بازی برگشت این اتفاق بیفتد»، افزود: «چون ما برنامه برای شناسایی تماشاگران‌مان داریم و می‌خواهیم روی بحث کارت هواداری مانور کنیم، کسانی که کارت هواداری پرسپولیس را داشته باشند با کارت ملی خود می‌توانند بلیت بخرند و آنها خیلی راحت شناسایی شوند اما در این بازی بعید می‌دانم بتوانند تماشاگران را شناسایی کنند که چه کسی پرسپولیسی و چه کسی استقلالی است؟»

همین صحبت‌ها باعث شد تا فتحی نیز در این خصوص موضع‌گیری کرده و در گفت‌وگو با سایت استقلال اعلام کند: «بر مبنای درخواست باشگاه استقلال شرایط برگزاری دربی رفت با برگشت باید یکسان باشد. هر کدام از شرایط ۹۰ به ۱۰ یا ۵۰ به ۵۰ در بازی رفت اجرا شود، بازی برگشت هم باید به همان شکل انجام شود.»

وی افزود: «برگزاری دربی رفت در روز غیرتعطیل هم به این معنی است که دربی برگشت هم باید در یک روز غیرتعطیل برگزار شود. حقیقت این است که اجرای طرح ۹۰ به ۱۰ هرچند که براساس مصوبه سازمان لیگ در ظاهر به باشگاه‌ها واگذار شده اما به موافقت‌ها، هماهنگی‌ها و زیرساخت‌هایی نیاز دارد و تصمیم‌گیرنده اصلی در این مورد تنها باشگاه میزبان نیست. در واقع لازمه اجراى طرح ۹۰ به ۱۰ در دربى ایجاد بستر مناسب از سوى دو باشگاه و همچنین سایر عناصر برگزار‌کننده است.»

همین صحبت‌ها آن هم در فاصله حدود یک هفته مانده به دربی باعث شده در آستانه این دیدار حاشیه‌های زیادی رقم خورده و همه چیز تحت‌الشعاع اتفاقات این دیدار قرار بگیرد. حالا این سوال مطرح شده که حق با کدام مدیرعامل است؟

سازمان لیگ: ما کار خودمان را می‌کنیم

خبرنگار «فرهیختگان» در همین راستا با یکی از عوامل برگزاری مسابقات در سازمان لیگ صحبت کرد. وی ضمن نقض تلویحی اظهارات هر دو مدیرعامل استقلال و پرسپولیس گفت: «ما به صحبت‌های مدیرعامل پرسپولیس کاری نداریم. برای این بازی استقلال میزبان است و طبق آیین‌نامه برگزاری مسابقات، برگزاری دربی با قانون 90 به 10 به این باشگاه ابلاغ شده و این موضوع باید از طریق این دوستان پیگیری شود. استقلال باید این آیین‌نامه را اجرا کند و اگر هم نخواهد اجرا کند دیگر خودش می‌داند و عواقبی که بعدا پیش خواهد آمد. در این دیدار استقلال میزبان است و مشخص نیست چرا مدیرعامل پرسپولیس درخصوص آن و اتفاقاتش اظهارنظر می‌کند!»

این مقام مسئول همچنین درباره اظهارات فتحی مبنی‌بر اینکه دربی برگشت هم باید در روز غیرتعطیل برگزار شود، ادامه داد: «آقای فتحی یک بار تقویمی را که به وی داده‌ایم مشاهده نکرده است. اگر بازی برگشت وسط هفته باشد، با بازی آسیایی استقلال تداخل پیدا می‌کند. بنابراین ما به این انتقادهای بی‌پایه و اساس کاری نداریم و کار خودمان را می‌کنیم.»

این مسئول همچنین یک خبر مهم هم به «فرهیختگان» داد و آن اینکه «طی امروز و فردا برنامه کامل 30 هفته مسابقات اعلام می‌شود و قرار است دربی برگشت نیز به جای وسط هفته، روز پنجشنبه برگزار شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین