کد خبر: ۶۱۰۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

طراحی تصادف ساختگی باند ۳ نفره برای فریب شرکت‌های بیمه

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۳ نفره ای که با ساخت تصادف جرحی ساختگی قصد داشتند از شرکت بیمه‌گر دیه دریافت کنند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند ۳ نفره ای که با ساخت تصادف جرحی ساختگی قصد داشتند از شرکت بیمه گر دیه دریافت کنند، خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی پرونده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در تشریح این خبر، گفت: در سیزدهم شهریور ماه امسال، پرونده ای با موضوع کلاهبرداری و تصادف ساختگی از شرکت های بیمه گذار به اداره مبارزه با جعل پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان داشت: تحقیقات اولیه حاکیت از آن داشت که شخصی به نام حمید ۲۷ ساله با مراجعه به واحد خسارت یکی از شرکت های بیمه گر قصد دریافت دیه از بیمه در یک پرونده تصادف جرحی را داشت که متصدیان شرکت بیمه گر پی به ساختگی و جعلی بودن مدارک وی می برند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی جعلی بودن مدارک متهم محرز شد، تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی متهم به همراه ۲ همدستش هنگام مراجعه به شرکت بیمه گر دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سرهنگ تقی پور با اشاره به اینکه متهمان در ابتدا منکر هر گونه جرم ارتکابی بودند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی متهمان بناچار پس از مشاهده ادله و نظریه کارشناسی لب به اعتراف گشودند و به پرونده سازی و جعل مدارک برای دریافت پول از شرکت بیمه گر اقرار کردند.

این مقام انتظامی در خصوص اظهارات متهم اصلی پرونده، گفت: متهم اصلی پرونده، در بازجوئی های اولیه اذعان داشت: فکر کلاهبرداری از شرکت بیمه گر با شگرد تصادف ساختگی برای اولین بار به ذهن وی خطور کرده است و با توجه به آشنایی که با دیگر همدستانش در زندان داشته، برنامه ریزی کلاهبرداری را انجام داده است و در مردادماه سال جاری در یکی از شهرهای شمالی کشور فعالیت خود را برای فریب شرکت های بیمه گر آغاز کرده است.

متهم اصلی پرونده در ادامه اظهارات خود، گفت: پس از انجام تصادف ساختگی در شمال کشور برای دریافت خسارت راهی تهران شدیم. در تهران با مراجعه به یکی از شرکت های بیمه گر و جعل مدارک پزشکی قصد دریافت مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از بابت خسارت جانی داشتیم که با هوشیاری کارمند بیمه و حضور ماموران پلیس آگاهی دستگیر شدیم.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، گفت: با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از متهمان و با دعوت از شرکت های مختلف بیمه و شناسایی پرونده های تشکیل شده از سوی متهمان در این شرکت ها، تاکنون یک فقره از تصادفات جرحی ساختگی متعلق به این گروه شناسایی شده است.

وی گفت: کارشناسان ارزش ریالی اولیه در این پرونده را بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان همچنان در دستور کار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین