کد خبر: ۶۱۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۲:۱۶

قتل 7 عضو فتح توسط حماس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درگیری‌ها میان طرفداران حماس و فتح همچنان ادامه دارد. در شرایطی که نمایندگان دو جنبش فلسطینی شب گذشته پس از درگیری خونبار طرفداران خود با یکدیگر در نشستی فوری بر ضرورت آتش‌بس دو طرفه تاکید کرده و متعهد شدند که مانع از درگیری‌های خیابانی شوند باز هم مردان مسلح حماس در حمله به نیروهای فتح هفت نفر از آنها را کشتند.

به گزارش آسوشیتدپرس،این درگیری در نزدیکی مرز غزه و اسرائیل رخ داده و خونبارترین درگیری میان شهروندان فلسطینی با یکدگیر ظرف چند روز گذشته گزارش شده است.
شاهدان عینی ادعا کردند که پس از برقراری سکوت و به پایان رسیدن تیراندازی‌ها که چند دقیقه به طول انجامیده بود حداقل پنج نفر را دیدند که به بیمارستان منتقل شدند. 

نیروهای مرزی از اعضا جنبش فتح بوده و بر اساس توافق با اسرائیل مسئولیت نگهداری از مرزها را بر عهده داشتند. این حمله در حالی صورت گرفت که شب گذشته و به دنبال استعفا وزیر کشور فلسطین،سران دو جنبش فتح و حماس با تشکیل نشستی دو جانبه بر ضرورت پایان دادن به این درگیریی‌ها تاکید کردند. درست چند ساعت پس از پایان این نشست و برقراری آرامش نسبی بود که یکی از طرفداران حماس که در جریان درگیری‌های خیابانی به شدت مجروح شده بود در بیمارستان جان سپرد. 

مقام‌های رسمی فلسیطین اعلام کرده بودند که اسماعیل هنیه توافق کرده‌است که به استثنا نیروهای امنیتی تمامی مبارزان مسلح را از داخل خیابانها فرابخواند.

قواسمی وزیر کشور فلسطین در حالی پست خود را در بحرانی‌ترین شرایط واگذار کرد که در ماه فوریه و هنگام تشکیل دولت وحدت ملی حماس و فتح بر سر این پست اختلافات اساسی با یکدیگر داشتند. 

مصطفی برغوثی، وزیر اطلاع رسانی فلسطین نیز در جریان یك كنفرانس مطبوعاتی گفت: دولت امروز تصمیم گرفته تا فورا نیروهای امنیتی تحت كنترل اتاق عملیاتی مشترك نیروهای تحت كنترل اسماعیل هنیه را در غزه مستقر كند. 

برغوثی با لحنی قوی در تعهد به برخورد با هرج و مرج‌های امنیتی در مناطق بی‌قانون افزود: ما اجازه نمی‌دهیم غزه به یك سومالی جدید بدل شود، ما این بی‌نظمی امنیتی را سركوب می‌كنیم و آن را در نطفه‌ خفه می‌كنیم. نخست وزیر فلسطین تا زمان تعیین جانشین قواسمی، مسوولیت وزارت داخلی فلسطین را بر عهده خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین