کد خبر: ۶۱۰۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰

انتقاد نماینده ولی فقیه خراسان شمالی از حجاب برخی از معلمان

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید موضوع حجاب دبیران در ارزیابی و ارزشیابی آن‌ها مدنظر قرار داده شود؛ چراکه وضعیت حجاب برخی از معلمان در مدارس شایسته و پسندیده نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار مسؤولین معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش استان، به تبیین ملزومات و بایسته‌های تربیتی نسل جدید پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت اهتمام نسبت به استفاده صحیح از فضای مجازی از سوی دانش‌آموزان، اظهار کرد: مدیریت فضای مجازی از جمله ضروریات است تا دانش‌آموزان معتاد این فضا نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعتیاد به فضای مجازی در نسل جدید و بچه‌های مدارس ما بسیار خطرناک بوده و باید پیشگیری شود.

وی تصریح کرد: نمی‌گوییم از فضای مجازی استفاده نکنند ولی باید حساب‌شده عمل کنند تا در فضای مجازی هضم نشوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: دانش‌آموزان و نسل جوان و نوجوان ما نباید در فضای مجازی منفعل عمل کنند بلکه باید فعال باشند؛ زیرا فعال بودن در فضای مجازی خوب است اما کسی که در این فضا منفعل باشد قافیه را باخته است.

وی با تأکید بر هدایت فضای مجازی در راستای فعال بودن نه منفعل شدن دانش‌آموزان، افزود: مسؤولین پرورشی باید در این زمینه فعالیت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که دانش‌آموزان مطالب خوب و پسندیده را در فضای مجازی منتقل کنند نه اینکه هر کانالی را بازکرده و هر مطلبی را بدون تحقیق ارسال کنند و سبب گمراهی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید حوزه مجازی در رأس برنامه‌های معاونت پرورشی قرار گیرد، اضافه کرد: لازم است هشدارها و هدایت‌های لازم در این راستا صورت گیرد؛ زیرا فضای مجازی همانند شمشیر دو دم است که می‌تواند منشأ خیر یا شر شود.

ضرورت اهتمام بیشتر آموزش‌وپرورش به وضعیت حجاب معلمان

امام‌جمعه بجنورد در ادامه با تأکید بر اجرای کارهای اثباتی در مدارس، خطاب به مسؤولان آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تلاش کنید بیش‌ازپیش دانش‌آموزان را با مصلا و نماز جمعه آشنا کنید.

وی ادامه داد: مثلاً درس مرتبط با نماز جمعه در دوره ابتدایی در مصلا برگزارشده و فرزندان را عملاً با این فضا آشنا کنید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اهتمام بیشتر به وضعیت حجاب و پوشش در مدارس، اظهار کرد: یکی از مشکلات حجاب مدارس، نحوه پوشش دبیران است؛ زیرا معلمان و دبیران به دانش‌آموزان الگودهی می‌کنند.

وی افزود: وقتی دبیر در سر کلاس آرایش‌کرده و با لباس‌ها و مدل‌های آن‌چنانی حضور می‌یابد، دانش‌آموز او هم به‌خودی‌خود به آن سمت کشیده می‌شود؛ ازاین‌رو باید راجع به دبیران کنترل‌های بیشتری صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: باید موضوع حجاب دبیران در ارزیابی و ارزشیابی آن‌ها مدنظر قرار داده شود؛ چراکه وضعیت حجاب برخی از معلمان در مدارس شایسته و پسندیده نیست.

وی بابیان اینکه باید برنامه‌های تربیتی و زیرساختی خود را به مهدهای کودک بسط دهیم، افزود: در مهدکودک نقش اساسی تربیت زده می‌شود، وقتی در مهدکودک رقص و اشعار وارداتی مبتذل رواج داشته باشد شخصیت بچه این‌گونه شکل می‌گیرد و وقتی بزرگ شد دیگر بسیار دشوار می‌شود آن را تغییر داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: تغییر شخصیت چنین فردی در بزرگ‌سالی محال نیست ولی بسیار سخت است؛ ازاین‌رو باید از مهدکودک‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: باید پای‌بست‌ها را به‌درستی شکل داده و تلاش کنیم فونداسیون شخصیت فرزندان را به‌درستی بچینیم تا از این طریق نسل جدید ما در آینده به‌صورت خودکار به سمت خوبی‌ها و معارف پیش برود.

یعقوبی گفت: انس با قرآن و نفوذ آهنگ قرآن در روح و جان انسان به‌ویژه بچه‌ها بسیار تأثیرگذار است؛ به همین دلیل اگر ارتباط با قرآن در مدارس پررنگ شود این موضوع سبب می‌شود خودسازی بچه‌ها افزایش یابد.

امام‌جمعه بجنورد افزود: نور قرآن در وجود انسان به‌ویژه جوانان و نوجوانان اثر می‌گذارد و اگر کسی با قرآن انس بگیرد از نور آن بهره‌مند می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
اينها خودشان را نميبينند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین