کد خبر: ۶۱۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۱

آمریکا، ایران را ناقض NPT می‌داند

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گریگوری شولته پیش از بررسی مجدد برنامه هسته‌ای ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت: ایران همچنان بر عدم پیروی از خواسته جامعه بین‌الملل مبنی بر تعلیق غنی‌سازی اورانیوم تاکید دارد. وی که در دانشگاه وین سخن می‌گفت با بیان اینکه واشنگتن از گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر تعلیق غنی‌سازی در ایران استقبال می‌کند افزود: بدون شک ما شاهد چنین گزارشی نخواهیم بود. وی در ادامه، ایران را یکی از موارد نقض‌کننده معاهده منع تکثیر هسته‌ای دانست.

بنا به این گزارش بازرسان آژانس در بازرسی‌های اخیر خود از تاسیسات هسته‌ای نطنز اعلام کرده‌اند ایران با حل مشکلات فنی خود توانسته غنی‌سازی اورانیوم را در مقیاس وسیع‌تری انجام دهد. یک دیپلمات نزدیک به آژانس به این خبرگزاری گفته است، اکنون محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد است اگر ایران توانسته باشد مشکلات مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را حل کند، تلاش برای تعلیق غنی‌سازی در ایران اهمیت ندارد. وی افزود:‌ البرادعی می‌گوید ما اکنون از خط غنی‌سازی عبور کرده‌ایم.

بنا به این گزارش در عین حال شولته معتقد است جامعه بین‌الملل همچنان بر آنچه وی آن را «توقف فعالیت‌های هسته‌ای در چارچوب برنامه نظامی ایران» می‌نامد، تاکید دارد. وی افزود: ایران به سرپیچی از پذیرش درخواست‌های شورای امنیت ادامه می‌دهد و هیچ نشانه‌ای دال بر تمایل رهبران آن برای پیروی از قطعنامه‌های سازمان ملل دیده نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین