کد خبر: ۶۱۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۵

دفاع شاگرد مصباح از رابطه با مصر!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محسن غرویان» با دفاع از برقراری رابطه دیپلماتیک میان ایران و مصر، اظهار داشت: براساس مبانی دینی و فقه اسلامی، جمهوری اسلامی ایران باید با تمام ملت‌های عالم روابط مسالمت‌آمیز، صلح‌جویانه، انسانی و اخلاقی داشته باشد.

این شاگرد نزدیک به مصباح‌یزدي، افزود: در این میان کشورهای مسلمان جای خود را دارند و ما موظف به مستحکم کردن پیوند خود با آنها به خصوص در سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» هستیم.

اظهارات فوق از سوی غرویان در حالی بیان می‌شود که روزنامه «جمهوری اسلامی» در سرمقاله روز پنج‌شنبه خود، با انتقاد شدید از سخنان احمدی‌نژاد درباره آمادگی ایران برای برقراری رابطه دیپلماتیک با مصر، این مساله را مغایر با دستور صریح امام خمینی در این خصوص بیان کرده بود.

این در حالی است که غرویان با بیان اینکه «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» به معنای برطرف نمودن اختلافات موجود میان دولت‌های مسلمان و ملت‌های شیعه و سنی است، تاکید کرد: بر این اساس، اسلام نه تنها به ما اجازه می‌دهد تا با کشورهای مسلمان روابط مناسب داشته باشیم بلکه ما را ملزم به آن می‌سازد مگر آنکه این رابطه به ضرر مصالح اسلام و مسلمین باشد.

وی بر این مبنا گفت: اگر مصر دیدگاه خود را نسبت به نظام اسلامی ما تغییر داده باشد، برقراری رابطه با آن هیچ مشکلی ندارد.

غرویان در پاسخ به این پرسش که «آیا برقراری رابطه ایران و مصر، مغایر با حمایت ایران از ملت فلسطین در مبارزه با اسرائیل نیست؟» اظهار داشت: خیر! این مساله بستگی به نوع اتخاذ مواضع و تعامل و برخورد با فلسطین و مصر دارد. 

وی در پایان اضافه کرد: باید تاکید نمود که ما با ملت مصر هم‌کیش و هم‌آیین هستیم. کما اینکه ما با ملت آمریکا هم نزاعی نداریم بلکه کشمکش‌ ما با دولت‌هایی مانند آمریکا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین