کد خبر: ۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۲۰:۳۹

حمله به ایران از خاک اردن هرگز!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پادشاه اردن ضمن تاکید بر مخالفت جدی با انجام هرگونه اقدام نظامی علیه ایران گفته‌ است که هرگز اجازه نخواهد داد از قلمروی کشورش برای انجام چنین اقدامی علیه کشورمان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، پادشاه اردن روز چهارشنبه در گفتگو با روزنامه اردنی الیوم العربی با هشدار نسبت به «عواقب فاجعه‌آمیز» حمله نظامی به ایران گفت: «چنین اقدامی ثبات و امنیت سراسر خاورمیانه را به خطر می اندازد».

ملک‌عبدالله با اشاره به این‌که کشورش خواستار آن‌است که هر چه سریع‌تر یک راه‌حل صلح‌آمیز برای پرونده هسته‌ای ایران پیدا شود. وی افزود: «ما معتقدیم اختلافات موجود بر سر توسعه برنامه هسته‌ای ایران از طریق گفتگو و روش‌های دیپلماتیک قابل حل است». 

پادشاه اردن در ادامه با اشاره تلویحی به زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی گفت: «خاورمیانه باید به‌‌طور کامل عاری از سلاح‌های کشتار جمعی گردد زیرا وجود چنین تسلیحاتی فقط تهدید‌کننده امنیت و ثبات کشورهای منطقه خواهد بود». وی همچنین گفت که دولت اردن در نظر دارد استفاده از انرژی اتمی را برای توسعه صنایع کشور مورد توجه قرار دهد.

گفتنی‌است ملک‌عبدالله روز دوشنبه در دیدار با دیک‌چنی معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز گفت: «موضع اردن در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تغییرناپذیر است، ما همواره خواستار یافتن یک راه‌حل صلح‌آمیز برای این موضوع بوده‌ایم تا خاورمیانه بیش‌ از این دچار بحران و بی‌ثباتی نشود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین