کد خبر: ۶۱۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۱

تردید متحدان آمریکا از تاثیر تحریم‌ها بر ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری فرانسه گزارش داد با وجود تاکید مقامات آمریکا بر تداوم تحریم‌ها علیه ایران، متحدان اروپایی واشنگتن در مورد سودمندی افزایش تحریم‌ها برای مهار برنامه هسته‌ای ایران تردید دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه‌، مقامات آمریکایی در اظهارنظرهای متفاوت اعلام کردند، علیرغم شکست اقدامات فعلی در ممانعت از پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، واشنگتن همچنان خواستار اعمال تحریم‌های گسترده‌تر علیه ایران است.

بنا به این گزارش تام کیسی سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه زمان همچنان برای حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران وجود دارد اعلام کرد در این مسیر می‌توان با ترکیبی از فشار و تحریم نهایتا باعث ایجاد تغییر رفتار در دولت ایران شد.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: با این حال متحدان اروپایی آمریکا در مورد سودمندی اعمال تحریم‌ها علیه ایران تردید دارند و اخیرا با طرح سوالاتی به این مساله اشاره کرده‌اند. یک منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفت: اگر این استراتژی (اعمال تحریم) ظرف چند ماه آینده نتایج روشنی به همراه نداشته باشد، لازم است که در مورد چگونگی ادامه آن تصمیم‌گیری شود.

این دیپلمات اروپایی که نخواست نامی از وی آورده شود در عین حال افزود: احتمال اینکه استراتژی جامعه بین‌الملل در مقابل مهار برنامه هسته‌ای ایران ظرف چند هفته آینده تغییر کند کم است.

این گزارش با بیان اینکه متحدان آمریکا در شورای امنیت همواره با بخش‌هایی از استراتژی واشنگتن در مقابل ایران مخالف بوده‌اند، می‌افزاید: فرانسه، آلمان و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که با وجود اشتراک نظر با آمریکا در مورد نگرانی‌های ناشی از برنامه هسته‌ای ایران، اقدام نظامی علیه تهران را رد کرده‌اند.

بنا به این گزارش روسیه و چین نیز همواره با اعمال تحریم‌های وسیع‌ علیه ایران و استفاده از گزینه نظامی برای حل مساله هسته‌ای این کشور، گزینه‌ای که هیچگاه آمریکا حاضر به کنار گذاشتن آن نشده، مخالفت کرده‌اند. خبرگزاری فرانسه می‌افزاید: دیپلمات‌ها پیش‌بینی می‌کنند، مساله هسته‌ای ایران و تاثیر اعمال تحریم‌ها علیه آن در نشست گروه هشت در آلمان مورد بررسی قرار بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین