کد خبر: ۶۱۱۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹

تیلرسون: نتانیاهو ترامپ را فریب می‌دهد

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در کنفرانسی گفت که نتانیاهو با اطلاعات غلط ترامپ را فریب داده تا سیاست خارجی واشنگتن را در مسیر دلخواه خود جهت دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در کنفرانسی گفت که نتانیاهو با اطلاعات غلط ترامپ را فریب داده تا سیاست خارجی واشنگتن را در مسیر دلخواه خود جهت دهد.

«رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه پیشین آمریکا در کنفرانسی در دانشگاه هاروارد گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دادن اطلاعات غلط به دونالد ترامپ او را فریب داده است.

تیلرسون: نتانیاهو ترامپ را فریب می‌دهد

به نوشته «هاروارد گزیت» نشریه رسمی دانشگاه هاروارد، تیلرسون نتانیاهو را سیاستمداری «فوق‌العاده خبره» توصیف کرد که «تاحدودی ماکیاولیست» است و با سران سیاسی کشورهای دیگر که در آینده به آن‌ها نیاز خواهد داشت، رابطه‌ای خوب برقرار می‌کند.

وزیر امورخارجه پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در عین حال تاکید کرد که با وجود نزدیکی واشنگتن به رژیم صهیونیستی، «در برخورد با بی‌بی (نتانیاهو) خوب است که همیشه تردید را در گفت‌وگو با وی مد نظر داشته باشید.

تیلرسون علت این امر را اینگونه توضیح داد که نتانیاهو ممکن است «اطلاعات نادرست» بدهد تا ایالات متحده را به آنچه خوب می‌خواهد، ترغیب کند.

وی که به صورت نگهانی ازسوی ترامپ از طریق توئیتر اخراج شد، تصریح کرد: آن‌ها (صهیونیست‌ها) در چند مورد این کار را با رئیس جمهوری (ترامپ) کردند تا او را قانع کنند که "ما آدم‌های خوب هستیم، آن‌ها آدم‌های بد هستند".

مدیرعامل پیشین شرکت اگزون موبیل با بیان اینکه این موضوع را بعدها به ترامپ منتقل کرده و به او گفته که توسط نتانیاهو «بازی خورده است»، افزود: ناراحت می‌شوم وقتی متحدی که تا این حد به نزدیک و برایمان مهم است، با ما اینطور می‌کند.

در واکنش به این اظهارات تیلرسون، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: وزیر تیلرسون، اسرائیل آدم خوب «هست».

تیلرسون در مارس سال 2018 به دلیل اختلاف‌نظرهای جدی که با ترامپ در مسائل مختلف از جمله درباره ایران و برجام داشت، کنار گذاشته شد و «مایک پمپئو» وزیر خارجه کنون آمریکا جایگزین وی گشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین