کد خبر: ۶۱۱۱۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
برای شرکت در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد

افزایش تنش بین ایران و آمریکا| ظریف عازم نیویورک شد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.سخنرانی رهبران کشورهای مختلف در مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه شنبه آینده (۲۴ سپتامبر/دوم مهر) در مقر سازمان ملل در نیویورک آغاز می شود.بنا به برنامه از قبل تعیین شده حسن روحانی قرار است یک روز پیش از آن به نیویورک سفر کند.
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرده بود که ویزای حسن روحانی، رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف برای شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد صادر شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پیش از این گزارش هایی مبنی بر احتمال لغو سفر حسن روحانی و محمد جواد ظریف به نیویورک به دلیل عدم صدور ویزا برای هیات ایرانی از سوی آمریکا منتشر شده بود.

ظریف عازم نیویورک شد

تنش های لفظی بین ایران و آمریکا در روزهای گذشته و به دنبال حمله به تاسیسات نفتی عربستان افزایش یافته است.

وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «مایک پمپئو تلاش می کند از زیر وظایف آمریکا برای صدور ویزا برای هیات های سازمان ملل متحد شانه خالی کند.»

محمد جواد ظریف همچنین یادآوری کرده بود که نلسون ماندلا، رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی و رهبر مبارزه با نژادپرستی در این کشور تا سال ۲۰۰۸ در فهرست افراد مظنون به تروریسم آمریکا قرار داشت.

محمود جواد ظریف قرار است در حاشیه این نشست با تعدادی از همتایان خود از دیگر کشورها نیز دیدار و رایزنی کند، همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری نیز قرار است روز دوشنبه به نیویورک سفر کند.

هفتاد و چهارمین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور سران کشورهای عضو این سازمان درنیویورک برگزار می‌شود. سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که سال جاری، رهبران کشورهای جهان علاوه بر شرکت در مباحث مجمع عمومی، در مجموعه‌ای از نشست‌ها با هدف تقویت اقدامات در زمینه «تغییرات اقلیمی»، «رشد پایدار»، «سلامت» و «صلح جهانی» نیز شرکت خواهند کرد. این نشست‌ها در ادامه پیگیری اهداف برنامه توسعه پایدار برگزار می‌شود که سال ۲۰۱۵ میلادی توسط رهبران کشورهای جهان تصویب شده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، رکن اصلی، جهانی و مشورتی این سازمان است و همه کشورهای عضو در آن نماینده دارند. هر عضو سازمان ملل متحد در مجمع دارای یک حق رای است و نشست سالیانه خود را از سپتامبر تا دسامبر یا ژانویه برگزار می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
1
پس تحریم شدن و ویزا ندادن چه شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
از قدیم رجز خوانی مرسوم بوده است .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
2
1
شما وجناب روحانی چه اختیاری دارید که بیت المال را صرف رفتن به آمریکا میکنیدکه این همه دشمنی دارد میکند فقط داریداز غنیمت آمریکا رفتن استفاده
کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
اختیار رفتن را از مختار میگیرند ؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
2
2
خاک بر سر کاسبان ترس
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین