کد خبر: ۶۱۱۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

چه گروه‌هایی از اتباع غیرمجاز می‌توانند در مدرسه تحصیل کنند؟

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: فرصت کوتاهی را در نظر گرفته‌ایم تا اتباع غیرمجاز هم بتوانند برای ثبت‌نام فرزندانش در مدارس اقدام کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی محمودی در پاسخ به این سوال که فرزندان اتباع غیرمجاز سال تحصیلی جدید می‌توانند همانند اتباع مجاز به مدرسه بروند؟ ، گفت: برای فرزندان اتباع غیر مجاز فرصت کوتاهی را در نظر گرفتیم تا آنها بتوانند نسبت به ثبت‌نام در مدارس اقدام کنند. البته وظیفه اصلی ما ارائه خدمات به اتباع غیرمجاز نیست اما به دلیل تاکید رهبری بر اینکه این افراد هم تحت پوشش قرار بگیرند، این شرایط را فراهم کردیم.

وی ادامه داد: آن دسته از کودکان اتباعی که مادر ایرانی و پدر تبعه خارجی غیرمجاز دارند و یا برعکس، یا آن دسته از افرادی که تعدادی از اعضای خانواده‌هایشان دارای کارت اقامت یا گذرنامه هستند و یا آنهایی که بیش از دوسال در کشور ساکن هستند می‌توانند در مدارس ثبت نام کنند علاوه بر این اتباعی که غیر مجاز بودند ولی سنوات گذشته ثبت‌نام شدند امسال نیز سرشماری و برگه‌های معرفی اشتغال به تحصیل دریافت خواهند کرد. مشمول هستند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که امسال چندنفر از فرزندان این اتباع غیرمجاز نسبت به ثبت‌نام در مدارس اقدام کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 130 هزار نفر از این افراد نسبت به ثبت‌نام در مدارس اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین