کد خبر: ۶۱۱۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
امامی به رده‌بندی رفت، محبی حذف شد

کولاک علیرضا کریمی در نورسلطان

علیرضا کریمی به فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان راه یافت.
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه رقابتهای کشتی آزادقهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان، یونس امامی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر کایپانوف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا عصر فردا برای مدال برنز به روی تشک برود.

امامی در حالی در این مبارزه بازنده شد که در ثانیه آخر و در حالی که ۷-۵ عقب بود اقدام به بارانداز حریف کرد اما داوران به جای ۲ امتیاز یک امتیاز به او دادند و باعث شکست وی شدند. با رد اعتراض ایران، یک امتیاز دیگر به حریف داده شد تا امامی ۷ بر ۶ بازنده شود.

کولاک علیرضا کریمی در نورسلطان

امامی پیش از این در مبارزه نخست مقابل اریگلنت پریزرنی از آلبانی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برابر الامان دوگدوربیک از قرقیزستان به روی تشک رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر کوجیرو شیگ دارنده مدال برنز جوانان آسیا ۲۰۱۸ از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان در همان تایم نخست و با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

اما در وزن ۹۲ کیلوگرم علیرضا کریمی در دیدار نیمه نهایی مقابل جبراییلوف از روسیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی فینال شد. کریمی در فینال با جی دن کاکس قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان از آمریکا مسابقه می دهد.

کریمی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس برابر روبه ‌آن از مولداوی به برد قاطع ۱۲ بر یک دست یافت و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه و در یک چهارم نهایی نیز به مصاف ساگالیوک از اوکراین رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۲ بر ۲ به برتری رسید.

یدالله محبی دیگر نماینده ایران در روز دوم این رقابت‌ها بود که در سومین مبارزه و در یک چهارم نهایی برابر الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین و دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی از اوکراین به روی تشک رفت و در یک مبارزه نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. با توجه به شکست کشتی‌گیر اوکراین مقابل پتریاشویلی گرجستانی، محبی از دور مسابقات حذف شد و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد.

محبی پیش از این در دور نخست برابر دورجخاند از مغولستان ۶ بر یک به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل گویازدوفسکی دارنده ۲ مدال برنز جهان از آمریکا به روی تشک رفت و با نمایشی زیبا به برتری ۵ بر ۲ رسید.

اما در وزن المپیکی ۷۴ کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست برابر خیندری گارزون کابالرو از کوبا به میدان رفت و با ارائه یک نمایش ضعیف با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست ۱۰ بر ۶ این کوبایی در دور بعد مقابل بکزاد عبدالرحمانوف ازبک و دارنده ۲ برنز جهان، افضلی وداع زودهنگامی از این رقابت‌ها داشت و سهمیه المپیک را نیز از دست داد.

همچنین در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری ضمن صعود به رده بندی موفق به کسب سهمیه المپیک شد اما امیر محمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم از دور رقابت ها حذف شد. اطری بعد از ظهر امروز(جمعه) برای کسب مدال برنز جهان به مصاف کومار راوی از هند می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین