کد خبر: ۶۱۱۳۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

درمان طاسی سر تنها با پوشیدن یک کلاه

محققان نانو به روش جدید و کم خطری برای درمان طاسی سر دست یافتند.
آفتاب‌‌نیوز :


 تیمی از مهندسان دانشگاه ویسکانسین مادیسون دستگاهی ساختند که از انرژی حرکتی روزانه بدن برای بیدار کردن فولیکول‌های خفته مو استفاده می‌کند.

وانگ استاد علوم و مهندسی مواد و صاحب اصلی این ایده جذاب می‌گوید: در این دستگاه کوچک که در زیر یک کلاه بیس‌بال هم می‌تواند قرار بگیرد، نانوژنراتورهائی تعبیه شده است که به طور انفعالی انرژی را از حرکات روزانه جمع‌آوری و سپس پالس‌های با فرکانس کم برق را به پوست منتقل می‌کنند، از این رو دیگر به یک باتری بزرگ یا مدار الکترونیک پیچیده احتیاجی نیست و این تحریک الکتریکی ملایم باعث می‌شود که فولیکول‌های خفته مو از خواب بیدار شوند.

به گفته این محقق از آنجا که پالس‌های الکتریکی بسیار ضعیف هستند و به سطحی عمیق‌تر از بیرونی‌ترین لایه‌های پوست سر نفوذ نمی‌کنند، به نظر می‌رسد که این اختراع عوارض جانبی نداشته باشد و این خود مزیت بزرگی نسبت به سایر درمان‌های طاسی، مانند داروی پروپکیاست که خطراتی مانند افسردگی و اضطراب را به همراه دارد.

او ادامه می‌دهد: این دستگاه موجب می‌شود که ساختار‌های تولید کننده مو که از بین رفته اند دوباره فعال شوندو این بدان معنی است که این وسیله می‌تواند برای افرادی که در مراحل اولیه طاسی هستند، مفید باشد و به افرادی که مدت زیادی است فولیکول‌های موی سر خود را از دست داده‌اند و طاسی کامل در آن‌ها رخ داده است، کمکی نخواهند کرد.

این محققان همچنین در تست‌های جانبی روی موش‌های بی مو، دریافتند که این دستگاه به اندازه ترکیبات موجود در دارو‌های طاسی رشد مو را تحریک می‌کند.

نتایج تحقیقات وانگ و همکارانش در مجله ACS Nano منتشر شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین