کد خبر: ۶۱۱۳۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

برنامه‌های ظریف در نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان که در ساعات پایانی روز جمعه به وقت تهران به منظور حضور در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دیدار با برخی مقامات شرکت کننده در این اجلاس وارد نیویورک شد، امروز (شنبه) با وزیر خارجه عمان دیدار و رایزنی می‌کند.
برنامه‌های ظریف در نیویورک
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد ظریف که چند روز زودتر از رییس جمهور به نیویورک سفر کرده و تا روز شنبه هفته آتی سفرش ادامه خواهد داشت در مدت اقامت در نیویورک ضمن همراهی رییس جمهور جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ملاقات‌هایی نیز با برخی از همتایان خود خواهد داشت و در روز چهارشنبه صبح به وقت نیویورک در نشست وزیران امور خارجه 1+4 با محوریت برجام شرکت خواهد کرد.

ظریف در جریان سفر به نیویورک در هتل Milennium Hillton که چند قدم با ساختمان سازمان ملل متحد فاصله دارد، اقامت خواهد داشت.

وی شب گذشته در هنگام ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های سفر خود به نیویورک اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل فرصت بسیار خوبی است برای این‌که نه تنها در جلسات مجمع عمومی شرکت کنیم بلکه در حاشیه عمومی مجمع عمومی با مقامات شرکت کننده و مسئولان کشورها دیدار و رایزنی کنیم. آقای رییس جمهور در این سفر ضمن شرکت در مجمع عمومی با روسای تعدادی از کشورها نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که در این سفر با تعدادی از اصحاب رسانه و گروه‌های فکری در آمریکا دیدار و رایزنی خواهد کرد و برنامه‌های متنوعی برای این سفر تدارک دیده شده است، خاطر نشان کرد: شنبه و یکشنبه شلوغ‌ترین روزهای برنامه من است. بعد از این‌که رییس جمهور می‌آید در خدمت آقای رییس جمهور خواهم بود و وقتی ایشان تشریف بردند باز هم برنامه‌هایی خواهیم داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان اظهار کرد: صبح چهارشنبه نیز همان‌طور که برنامه‌ریزی شده نشست وزیران امور خارجه 1+4 با ایران برگزار خواهد شد البته قبل از آن نیز من با وزرای خارجه انگلیس و فرانسه ملاقات خواهم کرد با وزرای خارجه چین و روسیه نیز طی روزهای گذشته دیدار کرده‌ایم و اینجا نیز باز هم دیدار خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: روز شنبه رایزنی‌هایی با برخی از وزرای خارجه شرکت‌کننده در نشست مجمع عمومی از جمله وزیر خارجه عمان خواهم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین