کد خبر: ۶۱۱۴۳۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
شایعه بازداشت برادرزاده پروانه سلحشوری تکذیب شد

خودسوزی "دختر آبی" و توپخانه «پایداری» علیه «سلحشور»

بحث بر سر جنجالی است که از دو روز پیش علیه پروانه سلحشوری در فضای مجازی به راه افتاد؛ آن هم بر اساس خبری که هیچ اصل و نسبی نداشت و تنها ازسوی چند حساب کاربری غیرواقعی یا به زبان ساده‌تر «اکانت‌های فیک» در توییتر کلید خورده بود. هشتگ «آقازاده ماساژور» هم شد اسم رمز و سلاحی که ظاهرا بر اساس برنامه‌ریزی قبلی و به‌نحوی سازماندهی‌شده علیه نماینده تهران به کار گرفته شد. ماموریت‌شان هم مشخص بود، می‌خواستند همه اظهارنظرهای نماینده مردم تهران در روزهای اخیر را تلافی و با او تسویه‌حساب کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

ماجرا از خودسوزی «دختر فوتبال‌دوست ایران» شروع شد؛ شاید هم نه، این دلخوری مربوط به خیلی پیش‌تر از مرگ سحر خدایاری است؛ همان وقتی که نطق‌ها و تذکرهایش به مذاق جناح راست خوش نیامد و کام آنها را چنان تلخ کرد که خواستند از او به هیات نظارت و قوه قضاییه شکایت ببرند؛ هرچه بود، این‌بار صدای سلحشور چنان بلند شد که مخالفان هر کاری کنند تا مگر این صدا به گوش‌ها نرسد.

بحث بر سر جنجالی است که از دو روز پیش علیه پروانه سلحشوری در فضای مجازی به راه افتاد؛ آن هم بر اساس خبری که هیچ اصل و نسبی نداشت و تنها ازسوی چند حساب کاربری غیرواقعی یا به زبان ساده‌تر «اکانت‌های فیک» در توییتر کلید خورده بود. هشتگ «آقازاده ماساژور» هم شد اسم رمز و سلاحی که ظاهرا بر اساس برنامه‌ریزی قبلی و به‌نحوی سازماندهی‌شده علیه نماینده تهران به کار گرفته شد. ماموریت‌شان هم مشخص بود، می‌خواستند همه اظهارنظرهای نماینده مردم تهران در روزهای اخیر را تلافی و با او تسویه‌حساب کنند.

خودسوزی

نسیم شایعه از سمت جام‌جم

«یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران که علاوه بر ماساژ، به مشتری‌های خود خدمات جنسی نیز ارایه می‌دادند، دستگیر شدند.» این خبری بود که منتشر شد و حواشی بسیاری را به دنبال داشت، البته حواشی آن وقتی شروع شد که باشگاه خبرنگاران جوان (خبرگزاری وابسته به صداوسیما) کنار این خبر، موضوع دیگری را نیز منتشر کرد و آن نسبت دادن سرکردگی این باند متخلف به برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران بود. موضوعی که موجب شد در فضای مجازی، اکانت‌های فیک روی این خبر جعلی موج‌سواری را آغاز کنند و توپخانه تخریب‌شان را علیه سلحشوری به راه بیندازند؛ آن هم علیه نماینده زنی اهل جنوب ایران که گاهی خود را به ‌اختصار «سلحشور» می‌خواند و رویکردش در دفاع از حقوق شهروندی، به ‌باور بسیاری به‌دور از هر نوع محافظه‌کاری است.

همراهی پایداری‌ها علیه همکار

خبر آنقدر عجیب و پرسش‌انگیز بود که تنها با یک نگاه ساده می‌شد، غیرواقعی بودنش را حدس زد یا حداقل شک و تردیدی را متوجه آن دانست. اما همان نمایندگانی که به نطق‌های سلحشوری و اظهارنظرهایش ایراد می‌گرفتند که بدون تحقیق است و هنوز صحت و سقمش مشخص نشده، خودشان بی‌آنکه کوچک‌ترین تحقیقی کرده باشند که اصلا این اتفاق می‌تواند در خانواده پروانه سلحشوری رخ بدهد یا خیر، «آتش‌بیار معرکه» شدند. «محمدمهدی زاهدی»، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یعنی جایگاهی که قرار است تصمیماتش در برنامه‌ریزی‌ها برای آموزش کشور از مدارس تا دانشگاه‌ها موثر باشد، از همان کسانی بود که وارد میدان بازی شایعات شد و بی‌آن‌که اطلاعی از درست یا نادرست بودن اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی داشته باشد، در این رابطه موضع‌گیری کرد. نماینده اصولگرای کرمان در حساب کاربری‌اش در توییتر با هشتگ‌های دخترآبی، پسر فوتبالی و آقازاده ماساژور نوشت: «‏اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. دختر آبی را مستمسک قرار دادند، تا جایی که ‎پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب ‎آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند.» جالب آنجاست که زاهدی بارها در مصاحبه‌های مختلف توصیه کرده بود که نباید به هر آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود، اعتماد کرد!

البته این واکنش فقط به رییس اصولگرای کمیسیون آموزش که سابقه وزارت علوم دولت احمدی‌نژاد را نیز در کارنامه دارد، ختم نشد و حجت‌الاسلام ناصر موسوی‌لارگانی، یکی دیگر از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری همچون زاهدی دست به کار شد و در صفحه توییترش خطاب به سلحشوری نوشت: «‏کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به جای پرداختن هجویاتی نظیر ‎دروغ دختر آبی، حواس‌مان بیشتر به اطرافیان‌مان باشد.»

اما جالب‌تر از همه ژست پلیس خوب حمید رسایی از چهره‌های شاخص جبهه پایداری و نماینده سابق مجلس بود. او که گویی هم می‌خواست در این موج شایعه‌سازی همراه باشد و هم خود را حامی حق و حقیقت نشان دهد، در توییتی با هشتگ‌های ماساژور جنسی و پروانه سلحشوری می‌نویسد: «گناه برادرزاده چه ارتباطی به عمه دارد! یک باند ماساژ جنسی دستگیر شده که سردسته آن برادرزاده پروانه سلحشوری بوده. برخی در فضای مجازی به این نماینده حمله می‌کنند. بله بی‌شک اگر این اتفاق توسط برادرزاده یکی از ما افتاده بود این جماعت در فضای مجازی امان نمی‌دادند. ولی فرق ما با آنها چیست؟» رسایی همچنین در توییتی دیگر، در پاسخ به یکی از کاربران نوشت: «تردیدی نیست که پروانه سلحشوری درخصوص بسیاری از مواضعش‌، مستحق نقد و حتی برخورد قضایی است. در این مورد هم اگر حمایت کرد، مستحق نقد و برخورد است. ولی قصاص قبل از جنایت، چه وجهی دارد؟!»

البته این اظهارات توییتری رسایی با واکنشی از طرف حسین دهباشی مستندساز سیاسی نیز روبه‌رو می‌شود. دهباشی در پاسخ به رسایی توییت کرد: پروانه سلحشوری تنها دو برادرزاده از برادری جانباز دارد که ۴ساله و ۲۰ساله و ساکن شهرستانند. کدام‌شان سردسته ماساژ است؟ از رایت سیاه آن که گفت لااقل آزاده باشید، شرم نمی‌کنی؟»

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز توییت زاهدی، رییس این کمیسیون را بدون پاسخ نگذاشت و در پاسخ نوشت: «جناب آقای دکتر زاهدی رییس محترم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی! ولا تقف ما لیس لک به علم واجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم» این جمله صادقی اشاره به سوره اسرا آیه 36 همچنین سوره حجرات دارد. معنای این جمله این است: «از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن؛ از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید، چرا که بعضی گمان‌ها، گناه است.»

طبل توخالی پایداری

روز گذشته جریان اصولگرا و اکانت‌های غیرواقعی منتسبان به این جریان آنقدر شایعات مربوط به برادرزاده سلحشوری را دست‌ به دست کردند تا خودشان هم باور کردند که ماموریت‌شان را به خوبی انجام دادند اما درست وقتی می‌خواستند جشن پیروزی‌شان را اعلام کنند، واکنش‌ پروانه سلحشوری به این اخبار همه رشته‌های آنها را پنبه کرد. سلحشوری در واکنش به این شایعات در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «فی قلوبهم مرض فزادهم‌الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره-۱۰) دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.»

البته تکذیب این دروغ فقط به توییت سلحشوری ختم نشد و برادر او «تورج سلحشوری» نیز در پاسخ به این شایعات با بیان اینکه پیامبر (ص) می‌فرمایند «من برانگیخته شدم برای اوج کمال اخلاقی بشر»، نوشت: «بنده برادر خانم دکتر سلحشوری هستم از 15 سالگی تا پایان نبرد جنگ تحمیلی در جنگ بودم و سه بار مجروح شدم. پسرم نیز برادرزاده خانم دکتر است. از سه سالگی تا ۱۰ سالگی جامعه‌القران اهواز که بود بین همه بچه‌ها پیش‌نماز بود و در حال حاضر دانشجوی سال سوم ادبیات آلمانی در تهران است.» او در ادامه نوشت: «فعلا در تعطیلات در اهواز است. هیچگاه نماز و روزه‌ ایشان ترک نشد، آموزشگاه‌های زبان اهواز از ایشان دعوت کردند برای آموزش زبان آلمانی ولی بسیار کم‌رو و محجوب است و نرفت.» تورج سلحشوری همچنین نوشت: «دوستان اگر خواهر بنده در مجلس انتقاد می‌کند با تهمت و افترا نباید ایشان را خفه کرد.»

یک گام به عقب

هرچند پس از اثبات دروغی که به پروانه سلحشوری و خانواده او نسبت داده شد، تنها صدایی که از نمایندگان منتقد مجلس مانند زاهدی و موسوی‌لارگانی به گوش می‌رسید، سکوت بود. آنها ساعت‌ها پس از مشخص شدن ماجرا، لااقل تا زمان نگارش این گزارش، هنوز حاضر نشدند تهمتی را که به همکارشان در «خانه ملت» نسبت داده بودند، پس بگیرند یا عذرخواهی کنند؛ در این میان اما حمید رسایی که از همان ابتدا به‌خوبی در نقش پلیس خوب فرو رفته بود، پس از مشخص شدن دروغ بودن این ماجرا با بازنشر توییت قبلی خود نوشت: «متن توییتم که ضمیمه شده دو بخش داشت: بخش اول اصل خبر که باشگاه خبرنگاران آن را منتشر کرده بود و امروز توسط خانم سلحشوری تکذیب شد و بخش دوم تاکیدم بر اینکه گناه برادرزاده به عمه چه ربطی دارد. هرچند حرف اصلی متن بنده بخش دوم بود اما بابت عدم دقت در انتشار بخش اول هم عذرخواهی می‌کنم.»

تلاش برای تخریب

محمدرضا تابش، نایب‌رییس فراکسیون امید در رابطه با حواشی‌ای که اخیرا از سوی طیف راست به راه افتاده و بیشتر از همه گریبان 2 نماینده تهران یعنی پروانه سلحشوری و علی مطهری را گرفته، به ایسنا می‌گوید: «متاسفانه در سکوت مراجع مسوول، این جریان بسترساز حرکات رذیلانه و غیراخلاقی در فضای مجازی شده و به انتشار اخباری غیرواقعی و اتهام‌پراکنی می‌پردازد.» او ادامه می‌دهد: «از نظر افکار عمومی این شیوه تاریخ مصرف گذشته و غیراخلاقی، محکوم به شکست است و جز آشکار کردن ابعاد جدیدی از سناریوهایی که مطهری و سلحشوری در پی افشای آن هستند، تاثیری ندارد.» نایب‌رییس فراکسیون امید خطاب به رییس قوه قضاییه می‌گوید: «با بهره‌گیری از تجارب پیشینیان که با اغماض از کنار این موضوعات گذشتند و دود آن عاقبت به چشم خودشان رفت، با قاطعیت مقابل تخریب‌کنندگان مجلس بایستید. باید دستگاه‌های مسوول با این حرکات خارج از قانون که مجلس و نمایندگان‌ آن را به عنوان رکن رکین نظام، نشانه گرفته و اخلاق و فضیلت‌ها را در جامعه منکوب و به ترور شخصیت افراد می‌پردازد قاطعانه برخورد کنند.»

تابش با تاکید بر این نکته که حفظ جایگاه مجلس نزد افکار عمومی متاثر از عملکرد همه نمایندگان است، می‌گوید: «باید در کردار و رفتار و گفتار به نحوی عمل کنیم که جامعه از ما انتظار دارد که تقریبا قاطبه نمایندگان بر این منوال عمل می‌کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
6
18
بانوی رشید و مومن که انصافاً نام نیک سلحشور شایسته و برازنده ذات پاکتان است، ان شاءالله شما و امثال شما همیشه زیر چتر حمایت الله برقرار و همیشه سربلند باشید. الهی آمین
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
1
4
کار به کجا رسیده
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
15
4
مواضعش در مجلس حال آدمهای عاقل را بهم میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
خدا رو شکر حال تو رو به هم نمیزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
چرا؟؟؟؟؟؟ فقط آدمای .....از حرف حق می رنجند!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
اگه تو عاقلی پس از هرچی عاقله ....
bhezad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
1
0
شرم بر دروغگو...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
2
1
درود بر شرف این بانوی سلحشور و غیرتمند

براستی ای کسانی که نون را به نرخ روز میل می فرمایید آیا نماینده ی مردم وظیفه ای جز حق و حقوق مردم مظلوم دارد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
2
1
چون خانم سلحشوری حرف حق زد خواستن با این دروغ خفش کنن ولی این نماینده خوب از این حرفا نمی ترسه اگه هم این موضوع راست باشه بازم با خانم سلحشوری چه ارتباطی داره درود بر خانم سلحشوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
1
1
بانوی رشید و مومن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
1
0
هرجا سخن از دروغگویی است نام ش میدرخشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین