کد خبر: ۶۱۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۶

البرادعی: اروپا با ایران مذاکره کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد البرادعی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن حمایت از گسترش مذاکره برای حل مساله هسته‌ای ایران خواستار مشارکت بیشتر اتحادیه اروپا در حل این مساله شد. 

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محمد البرادعی در دیدار با خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو نخست وزیر اسپانیا، اظهار امیدواری کرد اتحادیه اروپا برای حل مساله هسته‌ای ایران تلاش بیشتری انجام دهد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این دیدار همچنین حل مساله هسته‌ای ایران را از طریق گفت‌وگو امکان‌پذیر دانست. بنا به این گزارش نخست وزیر اسپانیا نیز با تاکید بر حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران گفت: دیپلماسی تنها گزینه‌ای است که نتیجه آن می‌تواند برای تمام طرف‌های درگیر رضایت‌بخش باشد.

این گزارش می‌افزاید: محمد البرادعی که قرار است هفته آینده گزارش جدید خود از برنامه هسته‌ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد، در اظهاراتی اعلام کرد جامعه بین‌الملل به جای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران باید به مهار آن بیندیشد. بنا به این گزارش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین یافته‌های خود از فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام کردند آنها (ایرانیها) توانسته‌اند در غنی‌سازی اورانیوم پیشرفت کنند.

البرادعی پس از اعلام نتایج بازرسی‌های اخیر بازرسان از سایت‌های هسته‌ای ایران اعلام کرد درخواست تعلیق از ایران بی‌فایده خواهد بود. بنا به این گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی معتقد است به جای تعلیق غنی‌سازی باید مانع از انجام غنی‌سازی در مقیاس صنعتی در تاسیسات هسته‌ای ایران شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین