کد خبر: ۶۱۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱

حناچی: جنگ باعث افتخار نیست و هیچ جنگی با خود آبادانی نمی آورد

شهردار تهران بر توسعه صلح و آرامش در کشورها تاکید کرد و گفت:‌ جنگ اساسا موضوعی نیست که باعث افتخار باشد و هیچ جنگی با خود آبادانی نمی آورد.
آفتاب‌‌نیوز :

پیروز حناچی در مراسم بزرگداشت روز جهانی صلح که با حضور برخی از سفرا و نمایندگان سازمان ملل متحد در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: جنگ تحمیلی با مقاومت، ایثار و ایستادگی مردم اتفاقات بزرگی را برای کشور رقم زد.

وی با بیان اینکه امروز به مناسبت روز جهانی صلح در مکانی که شاید بخشی از خاطرات تلخ دوران معاصر ما را همراه دارد گرد هم آمده ایم اظهار داشت: در دفاع مقدس بدنبال صلح و آرامش در کشور بودیم و اتفاقات خوب و مهمی برای کشور در زمینه صلح و آرامش بدست آمد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امسال یونسکو روز جهانی صلح را به اصلی ترین تهدید کره زمین یعنی گرمایش و پدیده جزایر گرمایی در کلانشهرها و گرمایش زمین اختصاص داده است ، تغییراتی که ابعاد تاثیرگذاری آن بر این کره شناخته شده نیست و ما فعلا آثار اولیه آن را لمس کرده ایم.

وی با خواندن اشعاری از اقبالنامه و اسکندر نامه خاطرنشان کرد: این اشعار نشان می دهد که ما سرزمینی هستیم که همواره به دنبال صلح بوده ایم و اتفاقا این روز هم با آغاز هفته دفاع مقدس همراه است.

به گفته حناچی، هفته دفاع مقدس یادآور بسیاری از خاطرات تلخ و شیرین دوره ای است که می توانست بزرگترین تهدید علیه کشور ما باشد اما با پایمردی جوانان و ایستادگی مردم اتفاقات بزرگی را برای کشورمان رقم زد.

ایران هیچ گاه جنگ طلب نبوده است

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در این مراسم اظهار داشت: ایران در طول ۳۰۰ سال اخیر هیچ گلوله ای به سمت کشوری شلیک نکرده و تاریخ معاصر ثابت می کند که ایران و ایرانی بدنبال صلح و آرامش هستند.

علی اصغر جعفری افزود: ۳۹ سال پیش کشور عراق با حمایت قدرت های بزرگ وارد جنگ شد که در این جنگ حماسی پیروز شدیم.

وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس ۲۰۰ هزار ارزشمند کشورمان شهید شدند و امیدواریم روزی برسد که صلح کل جهان را فرا بگیرد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز تاکید کرد: ایران همواره مخالف جنگ بوده به همین منظور جنگ هشت ساله خود مقابل عراق را دفاع مقدس نامید و همچینن موزه جنگ را به موزه دفاع مقدس نامگذاری کرده و همانطور که می دانید کشور ایران وزارت جنگ ندارد بلکه وزارت دفاع دارد.

وی تصریح کرد: صلح باید در مبنای معرفت انسانی باشد و برای رسیدن به زندگی آرام همواره از صلح استقبال می‌کنیم.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش افزود:‌ بعضی از بازیگران جهانی تنها ادعای صلح طلبی دارند و اعتقاد ما این است که صلح دغدغه امروز بشریت است.

به گفته وی، صلح یک نیاز بشری برای پایداری جامعه است و اسلام نیز در اصل خود با جنگ مخالف است و از صلح استقبال می‌کند.

مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که صلح خوب است، اما نه هر صلحی، و به فرموده مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) صلح باید بر مبنای عدالت و معرفت باشد.

در این مراسم پیام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همچین پیام دبیر کل سازمان ملل متحد قرائت شد.

به مناسبت ۲۱ سپتامبر روز جهانی صلح، موزه صلح با همکاری کمیسیون ملی یونسکو، مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران، شورای بین المللی موزه‌ها در ایران (ایکوم)، موزه انقلاب اسلامی و انجمن مطالعات صلح ایران مراسمی را به مناسبت بزرگداشت این روز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین