کد خبر: ۶۱۱۵۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

افشاگر سعودی: کمبود سوخت در عربستان سعودی در آینده تشدید خواهد شد

افشاگر سعودی معروف به مجتهد، کمبود سوخت در عربستان سعودی را تأیید کرد و گفت که ولی‌عهد این کشور به رغم این کمبود، خواهان اولویت دادن صادرات بر مصرف داخلی است.
آفتاب‌‌نیوز :

«مجتهد»، فعال رسانه‌ای و توییتری که به افشاگر اسرار خاندان سعودی معروف است، پرده از واقعیت بحران سوخت در عربستان سعودی بعد از حمله تلافی‌جویانه یمن علیه این کشور برداشت.

او در حسابت توییتری خود کمبود بنزین و وجود بحران سوخت در عربستان سعودی را تأیید کرد و نوشت که پیامدهای حمله یمنی‌ها در برخی از شهرهای عربستان سعودی مشهود است.

مجتهد نوشت که محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی دستور داده طی روزهای آینده، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی بر مصرف بنزین در داخل اولویت داده شود تا از این طریق، این ادعای کذب خود را که توانسته‌ است خرابی وارده بر پالایشگاه‌های نفت سعودی به دنبال حمله یمنی‌ها بر طرف کند، به اثبات برساند.

او نوشت: «مطابق این دستورات، پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده، بنزین در ایستگاه‌های سوخت کمیاب شود؛ مسئله‌ای که در برخی از شهرها در واقع مشهود است».

برخی از شهروندان سعودی دیروز (جمعه) با انتشار تصاویر و ویدیوئی در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی از صف خودروها در جلوی ایستگاه‌های سوخت خبر دادند.

یمنی‌ها شنبه گذشته تأسیسات نفتی عربستان سعودی را در شرق این کشور هدف حملات پهپادی خود قرار دادند که این مسئله باعث اخلال در تولید و صادرات نفت عربستان سعودی شد. گفته می‌شود نیمی از تولید نفت سعودی (۵ میلیون بشکه نفت) بر اثر این حمله متوقف شده است.

رئیس اجرایی شرکت آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان سعودی دیروز مدعی شد که این شرکت مطمئن است که تا پایان ماه سپتامبر (تا ۹ روز دیگر) تولید نفت در پالایشگاه‌های آسیب دیده کاملا از سر گرفته خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین