کد خبر: ۶۱۱۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۶ - ۰۱:۰۹
یک روزنامه عراقی مدعی شد:

منافقین روی میز مذاکره ایران و آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک روزنامه عراقی با چاپ گزارشی مدعی شده ‌است که تعیین وضعیت بقایای سازمان منافقین در عراق از جمله اصلی‌ترین مباحثی خواهد بود که قرار است نمایندگان ایالات متحده و ایران روز هفتم خردادماه در بغداد درباره آن گفتگو نمایند.

بنا به گزارشی که روز شنبه در «الصباح» به چاپ رسیده مطابق برنامه توافق‌شده گفتگوهای ایران و آمریکا که قرار است طی روزهای هفتم و هشتم خردادماه در بغداد انجام شود شامل چهار موضوع اصلی است. به نوشته این روزنامه چهار سرفصل مورد اشاره شامل «ارسال تسلیحات ایرانی برای شورشیان عراقی»، وضعیت سازمان منافقین، افزایش حضور نظامی امریکا در آب‌های خلیج فارس و زمان خروج سربازان آمریکایی از عراق خواهد بود.

به نوشته صباح جمهوری اسلامی ایران تاکنون بارها خواستارآن شده که دولت عراق اعضای گروهک منافقین که هم‌اینک در آن کشور حضور دارند را به کشورمان مسترد داشته و یا به کشور دیگری تبعید نماید. 

از زمان سقوط حکومت صدام در آوریل سال 2003 تاکنون این افراد در یک پادگان نظامی در نزدیکی بغداد موسوم به اشرف تحت محاصره و کنترل شدید قرار دارند و به هیچ‌روی حق خروج از این پادگان به آن‌ها داده نمی‌شود.

اعضای سازمان منافقین طی سالهای دهه 1980 همکاری نزدیکی با حکومت صدام حسین داشته و در سرکوب شورش‌های ضد بعثی کردها و شیعیان در سال 1991 نیز نقشی کلیدی ایفا کردند. همین امر باعث شده تا ادامه حضور آنان در عراق، ولو بصورت کاملا قرنطینه شده همراه با خشم و انزجار مردم عراق باشد.

گفتنی است الصباح از جمله روزنامه‌های طرفدار نخست‌وزیر نوری‌المالکی است که از سوی شیعیان تامین مالی می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین