کد خبر: ۶۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

بازدید کمیته هسته‌ای مجلس از تاسیسات گداخت هسته‌ای تهران

برخی از اعضای کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور در محل سازمان انرژی اتمی از تاسیسات گداخت هسته‌ای این سازمان بازدید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد ابراهیم رضایی، رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه برخی از اعضا و مشاورین کمیته هسته‌ای از جمله علاء‌الدین بروجردی با حضور در محل سازمان انرژی اتمی از تاسیسات گداخت هسته‌ای این سازمان بازدید کردند.

در ابتدای حضور بازدیدکنندگان در سازمان، جلسه ای به منظور ارائه توضیحات فنی با معاون سازمان و مدیرعامل شرکت فناوری های پیشرفته و برخی دیگر مسئولان سازمان برگزار شد و آخرین تحولات و پیشرفت ها در خصوص فعالیت‌های سازمان در حوزه گداخت هسته‌ای، صنعت غنی سازی، ایزوتوپ‌های پایدار و دیگر پروژه‌های هسته‌ای ارائه شد. همچنین از سوی مسئولان و متخصصان سازمان سوالات و ابهامات نمایندگان و اعضای کمیته هسته ای مجلس پاسخ داده شد.

در ادامه برنامه، بازدیدکنندگان از تاسیسات توکامک دماوند در پژوهشکده پلاسما و گداخت هسته ای پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای بازدید به عمل آوردند و از نزدیک با فعالیت های علمی و تحقیقاتی و دستاوردهای ارزشمند متخصصان سازمان انرژی اتمی ایران آشنا شدند.

این بازدید نیز در راستای تکلیف قانونی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مبنی بر تهیه و ارائه گزارش های دوره ای شش ماهه از فعالیت ها و اقدامات سازمان انرژی اتمی ایران در انجام تعهدات و کاهش تعهدات سند برجام برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین